Un grup d’investigadors de la UPC i la UB ha monitorat durant dos anys i mig la costa de Barcelona per quantificar la magnitud de deixalles marines flotants i identificar els fluxos de transport i les zones d’acumulació dels residus plàstics. Els resultats de la recerca s’han presentat el 20 de maig en una jornada al Campus Diagonal Nord de la UPC.
La ciutat de Viladecans ha fet un pas ferm cap a la sostenibilitat gràcies a l’èxit de la campanya “Fes un pas: Porta l’envàs!”, una iniciativa impulsada per l’Ajuntament, en el marc del Pacte pel Clima i amb el suport de Rezero i de Creu Roja Viladecans, per fomentar l’ús d’envasos reutilitzables en el comerç local.
A partir d'un sorteig entre les persones participants, la Mancomunitat La Plana ha repartit un total de 1.000 euros en 20 targetes de regal per comprar en els comerços adherits de Taradell i Tona
Resolució de la Sindicatura de Greuges de Barcelona
Davant l'increment de residus en la xarxa de clavegueram, amb el greu cost mediambiental que suposa quan aquesta es desborda i s'aboquen aigües sense tractar a la mar, la Sindicatura de Greuges de Barcelona apel·la en la seva resolució al civisme de la ciutadania. Així mateix, l'Ajuntament de Barcelona, si bé actua de manera adequada en aquest àmbit, ha de reforçar les campanyes específiques.
La presentació de la Declaració Futur sense Tòxics, impulsada per Rezero i amb més de setanta adhesions de professionals dels àmbits de la recerca i de la salut, obté una àmplia repercussió mediàtica.
Durant l’any 2023, els pescadors catalans de les confraries de Tarragona, Barcelona i Girona van retirar del mar un volum de més de 120 mil litres de deixalles, l’equivalent a 18 camions cisterna d’aigua. Aquesta xifra representa la retirada de 50.000 litres més d’escombraries, set camions cisterna més, respecte de l’any 2022. L’increment de residus recollit respon a un increment de participació.
Els dies 11 i 18 d'octubre els alumnes dels instituts de Badia han fet la primera visita al Mercat Municipal de la nostra població, per conèixer el mercat i les actuacions en matèria de reciclatge que es fan i decidiran quines accions comunicatives sobre la campanya volen fer com a part del servei que es proposa fer en el projecte educatiu.