Cloenda dels 25 anys d'Escoles + Sostenibles de Barcelona

26/06/2026 - 17:13

Més de 400 persones celebren la cloenda del curs en una jornada plena d’activitats, intercanvi i compromís ambiental als jardins del Doctor Pla i Armengol. 

El programa Escoles + Sostenibles va celebrar dimarts 19 de maig la cloenda del curs 2025-2026 i el seu 25è aniversari amb una jornada festiva als jardins del Doctor Pla i Armengol. Hi van participar prop d’una cinquantena de centres educatius i més de 400 persones en una trobada que va servir per compartir experiències dels projectes desenvolupats al llarg del curs i posar en valor el compromís dels centres amb la sostenibilitat.  

L’acte es va iniciar amb el parlament de Marta Sendra, comissionada d’Educació de l’Ajuntament de Barcelona, que va donar la benvinguda a l’alumnat de secundària, batxillerat i cicles formatius a l’espai d’intercanvi d’experiències. Durant l’activitat, els joves van poder compartir els projectes de sostenibilitat en què han estat treballant als seus centres. 

Posteriorment, amb l’arribada de l’alumnat d’educació infantil, primària i educació especial, es van posar en marxa les activitats i tallers. Al llarg de tot el matí, infants i joves van gaudir de propostes diverses, adaptades a les diferents etapes educatives. La celebració també es va vincular a la Festa de la primavera, amb la col·laboració amb l’Institut de Parcs i Jardins, que va dinamitzar un taller dedicat a la jardineria i a la importància de la cura del verd urbà com a element clau per a una ciutat més saludable i resilient. A més, l’alumnat de batxillerat, cicles formatius i centres de formació d’adults va participar en una passejada guiada pels jardins, on va poder descobrir la història de l’espai i la biodiversitat que acull. 

La jornada va concloure, primer, amb la lectura del manifest elaborat per l’alumnat participant al “Tinguem cura del planeta”, que va posar en relleu la feina feta i va reivindicar una sostenibilitat integrada com a canvi cultural als centres educatius. També hi van destacar el treball en reptes clau de ciutat, com l’estalvi d’aigua, la descarbonització i l’adaptació a la calor, i van demanar a l’administració que reforci el seu compromís davant l’emergència climàtica. 

A continuació, van intervenir Irma Ventayol, directora de l’Oficina de Canvi Climàtic i Sostenibilitat de l’Ajuntament de Barcelona, que va felicitar els centres pel seu compromís al llarg dels darrers vint-i-cinc anys, i Sònia Frias, gerent de l’Àrea de Serveis Urbans i Manteniment de l’Espai Públic de l’Ajuntament de Barcelona, que va recollir les demandes dels joves, va felicitar el programa pel seu aniversari i va remarcar la importància de passar a l’acció en el context actual d’emergència climàtica. 

Finalment, l’acte es va tancar amb l’actuació sorpresa del grup Xiula, que va posar la cirereta a una jornada festiva en què petits i grans van gaudir intensament. 

Amb aquesta cloenda, el programa Escoles + Sostenibles celebra 25 anys fomentant i acompanyant la comunitat educativa en el desenvolupament de projectes de sostenibilitat. Des dels seus inicis, amb 69 centres compromesos, la xarxa ha crescut fins als 444 centres actuals adherits al Compromís Ciutadà per una Barcelona + Sostenible. D’aquests, 307 desenvolupen un pla d’acció i 137 s’hi han incorporat recentment per iniciar el seu recorregut. En total, 524 centres educatius de la ciutat —el 75%— han participat en el programa al llarg de la seva trajectòria.
 


 

Municipis: 

Relacionats

Notícia

El programa Escoles + Sostenibles celebra, enguany, el 25è aniversari de compromís amb la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic.

Notícia

El Fem Xarxing 2025 ha tornat a reunir més d’un centenar d’integrants d’organitzacions de la Xarxa Barcelona + Sostenible per compartir experiències, establir aliances i impulsar projectes col·lectius que contribueixin a una ciutat més sostenible.

Butlletí