Font: Ajuntament de Barcelona [1]
La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.
Amb les actuacions previstes, la xarxa de carrils bici arribarà a 272 carrils, més de 1.000 si s’hi afegeixen els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns urbans pacificats, com les superilles.
Actuacions en grans eixos viaris
- Nous carrils bici unidireccionals a la calçada en carrers com Mallorca, Independència, Badajoz, Fabra i Puig, Escòcia o Sants.
- Desdoblament dels carrils bidireccionals del Comte d’Urgell i Calàbria en quatre d’unidireccionals en aquests carrers i a Villarroel i Viladomat.
Diagonal, Gran Via i Meridiana
Continuarà la millora de la infraestructura en algunes de les vies més importants de la ciutat, amb la baixada a la calçada dels carrils bici als carrers següents:
- Diagonal: als trams pg. Gràcia – pg. Sant Joan i Josep Pla – Badajoz els carrils seran unidireccionals i al tram Pius XII – parc Cervantes serà bidireccional.
- Gran Via: unidireccionals als laterals de la calçada als trams Pau Claris – Marina i pl. Espanya – pl. Cerdà.
- Meridiana: trasllat dels carrils bici de les voreres del tram Mallorca-Navas al passeig central, on quedarà segregat per dos línies de vegetació.
L’ampliació de la xarxa pedalable s’emmarca en el pla Superilla Barcelona [2] per impulsar un model de ciutat més saludable, sostenible i ple de vida veïnal.
Les actuacions urbanístiques executades i previstes, amb el detall de totes les actuacions a la xarxa pedalable, es poden consultar al nou mapa interactiu [3].