Plaques solars fotovoltaiques al CAP d'Arenys de Mar

29/08/2022 - 12:00

Es tracta del primer CAP de l’Atenció Primària Metropolitana Nord de l’Institut Català de la Salut (ICS) que comptarà amb un dispositiu per l’autoconsum d’energia solar. 

Així mateix, està previst que al setembre s’iniciï el muntatge al CAP Ronda Prim, de Mataró. Es calcula que les instal·lacions fotovoltaiques a Arenys de Mar i Ronda Prim generaran 42.600 kWh/any per a cada un d’aquests dos CAP, i que comportarà un estalvi d'emissions a l'atmosfera de 60 tones de CO2 anuals. En total s’instal·laran 75 plaques solars fotovoltaiques d’autoconsum a cada un d’aquests dos centres d’atenció primària.

Amb el muntatge també s’hi instal·la un sistema de monitoratge que aporta informació sobre l’estat de generació d’energia que permet fer un seguiment econòmic dels estalvis i identificar millores en els hàbits de consum. A més, permetrà donar dades per a la conscienciació de la importància de l’eficiència energètica i la reducció d’emissions de CO2. Així doncs, en els propers mesos, aquests dos equipament podran començar a fer servir energia renovable. El fet de comptar amb plaques solars contribueix a reduir el consum de combustibles fòssils i la dependència energètica amb l’exterior. Alhora, aquesta instal·lació ajuda a complir els objectius de Catalunya i de la UE en matèria d’energies renovables, amb un cost inferior a altres mecanismes. També contribueix a la descarbonització i a la millora de la qualitat de l’aire i comporta un estalvi energètic i econòmic.

Més informació


 

Municipis: 
Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Article

Comença la instal·lació de plaques fotovoltaiques en alguns equipaments d'Arenys de Mar​

Notícia

Caldes projecta un complex fotovoltaic que doblarà l’actual producció d’energia solar en espais municipals

Article

Descobreix les ajudes que tens a l'abast, calcula quant trigues a amortitzar els panells solars, analitza l'eficiència de la teva teulada i troba instal·ladors de confiança a prop teu.

Butlletí