Nou pla de mobilitat a Tiana: Més transport públic i més espai per als vianants

10/04/2025 - 08:00

Com es mouran els tianencs i les tianenques en les pròximes dècades? Com s’ha de preparar el poble per incentivar el transport públic i per ser més amable per als vianants? Com s’ha de garantir la seguretat viària?

L’Ajuntament de Tiana i l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) estan treballant paral·lelament en la redacció de nous plans de mobilitat: un, per al poble, i l’altre, per a tota la regió de Barcelona. L’Ajuntament s’ocupa de la regulació del trànsit i de la pacificació dels carrers, entre altres coses, i l’AMB té les competències en transport públic, i ha d’estudiar, per exemple, com s’han de millorar les línies d’autobús.

El 30 de gener, unes 80 persones es van reunir a la sala Albéniz per fer propostes de millora en matèria de mobilitat, que ajudaran a definir les polítiques de futur, tant de l’AMB com de l’Ajuntament. El pla municipal ja ha superat una primera fase de diagnosi: els tècnics han calculat quants cotxes circulen pels carrers principals, com estan els aparcaments i com va Tiana en àrees per a vianants i en la prevenció dels accidents de trànsit. 

I ara hi ha obert un web, podeu accedir clicant aquí, que recull les aportacions de la ciutadania per millorar la mobilitat. 

 

Transport públic

Tiana és a la cua en ús del transport públic a la regió de Barcelona, i aquest és un dels grans reptes de la mobilitat del futur. Per això, l’Ajuntament planteja a l’AMB que resolgui les grans mancances que té el poble: busos més directes i més freqüents a l’estació de tren i una connexió entre els dos vessants de la riera, que permeti anar d’est a oest del poble sense necessitat de fer transbord. 

 

Integrar la carretera 

La diagnosi del pla de mobilitat ha conclòs que els carrers Matas i Pau Casals i la carretera BV-5008 (Vilesa, Isaac Albéniz i Bisbe Català) són els més transitats del poble, amb més de 2.000 vehicles per dia. Per la carretera, s’hi han detectat moments d’intensitat de vehicles i d’acumulació, sobretot a la cruïlla amb el carrer Castellar.

A més, el 21% dels cotxes que circulen per la carretera hi són de pas, només per travessar el poble. Integrar la via principal a la vida de Tiana i fer-la més amable per als vianants és un dels reptes de futur. L’estudi també revela que, de nit, 8 de cada 10 places d’aparcament estan ocupades a les zones centre i nord del poble. I detecta la falta d’una regulació específica d’aparcaments per a residents.

 

 


 

Municipis: 

Relacionats

Notícia

Mataró Bus ha presentat els tres nous autobusos híbrids, que rebaixen l’edat mitjana de la flota i suposen millores en la sostenibilitat ambiental, l’accessibilitat i la seguretat.

Notícia
Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí