Martorelles instal·la aparells per mesurar els nivells de contaminació

09/02/2017 - 09:19

Martorelles forma part dels 40 municipis de la conurbació de Barcelona declarats Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric.

L’Ajuntament de Martorelles ha instal•lat el mes de gener diferents dosímetres a cinc punts del municipi. El dosímetre és un aparell que mesura les concentracions de diòxid de Nitrogen (NO2) amb l’objectiu de determinar la variabilitat espacial de les concentracions de NO2 a la zona del Vallès Oriental.

Martorelles forma part dels 40 municipis de la conurbació de Barcelona declarats Zona de Protecció Especial de l’Ambient Atmosfèric. És a dir, són àrees on es superen els valors límit admissibles de qualitat de l’aire, concretament, els nivells legislats de diòxid de Nitrogen (NO2) i també de les partícules en suspensió (PM10) - Decret 226/2006 Generalitat de Catalunya.

A nivell comarcal, dotze municipis, amb el suport de la Diputació de Barcelona, van elaborar el passat mes de juny el Pla Supramunicipal d’Acció per a la Millora de la Qualitat de l’Aire. 

A més a més, l’Ajuntament de Martorelles forma part de la comissió permanent de la taula intermunicipal per reduir la contaminació atmosfèrica del Vallès Oriental.


 

Relacionats

Notícia

Els mesuradors es col·locaran davant dels centres educatius El Turó, El Colomer i a l'institut Maria de Bell-lloc.

Notícia

L'Ajuntament del Figaró-Montmay ha instal·lat diversos sensors per detectar els nivells d’ozó presents a l’aire del municipi.

Notícia

El balanç presentat mostra els nivells més baixos de contaminació de l'aire dels darrers anys. La Diputació de Barcelona també ha presentat les noves unitats mòbils per mesurar la qualitat de l’aire.

Butlletí