Llavaneres analitza les fuites d'aigua

18/07/2025 - 18:36

La campanya de detecció i reparació de fuites a la xarxa permetrà estalviar 22,5 m³ d'aigua cada hora.

La Diputació de Barcelona ha analitzat l'estat de la xarxa i ha detectat disset fuites, que ja han estat reparades.


 

La Diputació de Barcelona ha realitzat un diagnòstic i anàlisi de fuites a la xarxa de subministrament de Sant Andreu de Llavaneres. Els treballs han permès localitzar disset fuites en diversos punts del municipi i les deficiències ja han estat reparades. Amb la reparació d'aquestes deficiències, el rendiment de la xarxa passarà del 82% al 88,48%.

Durant el mes de gener, l'Àrea d'Infraestructures i Territori va dur a terme la inspecció de la xarxa d'abastament de Llavaneres, amb l'objectiu de localitzar i reparar fuites per reduir les pèrdues d'aigua. El treball de camp, adjudicat a XD Solutions, es va executar del 14 al 30 de gener de 2025.

L'informe final confirma la detecció de disset fuites -deu petites, sis mitjanes i una gran- distribuïdes en diferents punts de la xarxa i en escomeses particulars. Després d'actuar-hi, el rendiment hidràulic ha millorat en més de sis punts -del 82% al 88,48%-, un fet que permetrà estalviar 22,5 m³ d’aigua perduda cada hora. 

 Fuites detectades 

  • 3 fuites a la xarxa principal
  • 8 fuites en elements de regulació (vàlvules i hidròfons)
  • 3 fuites en connexions
  • 3 fuites interiors
  • La millora d'eficiència equival a un estalvi diari de més de 500 m³, una xifra que reforça el compromís municipal amb la gestió sostenible de l’aigua.

Podeu consultar l’informe complet i el plànol interactiu amb les actuacions, en el document annex.

 


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

El passat 3 de febrer va haver-hi un tall de subministrament per l'actuació al dipòsit de la Fornaca.

Article

Les dades permetran reforçar la seguretat a les platges i detectar possibles episodis de contaminació. El projecte està finançat per fons europeus Next Generation en el marc del Pla de Sostenibilitat Turística en Destí.

Notícia

L’Ajuntament de Malgrat posa en marxa la substitució de 2.306 comptadors d’aigua analògics per dispositius digitals intel·ligents que permeten controlar el consum en temps real. El projecte té un cost de prop de 494.200 euros i compta amb finançament europeu a través dels fons Next Generation.

Butlletí