L’ús de gots i plats reutilitzables i la instal·lació de fonts durant el Conama Local Viladecans 2025 redueix l’impacte ambiental d’aquest esdeveniment. La mesura implica la reducció de milers de productes d’un sol ús, entre els quals, 1.500 ampolles de plàstic.
La ciutat es marca nous reptes en la prevenció de residus. El 14 de maig, va tenir lloc la sessió participativa del nou Pla de Prevenció de Residus 2026-2030 de Viladecans.
La plaça de la Vila va acollir diumenge 19 d’abril la presentació del Pla Local de Prevenció de Residus, una iniciativa impulsada per la regidoria de Medi Ambient per avançar cap a un model més sostenible de gestió dels residus.
S'ha celebrat l’acte de cloenda de la campanya “Adeu plàstics” de Vilafranca del Penedès per agrair als alumnes de 3r d’ESO de l’Institut Vilafranca 2, la implicació mostrada al llarg de la campanya als mercats participants: mercat de la Verdura, mercat de la Carn i mercat Sant Salvador.
Aquesta iniciativa s’emmarca dins del conveni de postcreixement establert entre l’Ajuntament de Girona, la UdG, Research & Degrowth i Dark Matter Labs.
Un cicle de tallers gratuïts ajudarà la ciutadania a reduir residus i adoptar hàbits de consum més sostenibles. Les sis sessions tindran lloc entre març i maig als centres cívics de Pont Major i Sant Narcís, de 17 a 18.30 h.
La Sala de Cròniques de l’Ajuntament de Barcelona va acollir, el 25 de novembre, una jornada centrada en la reducció del plàstic d’un sol ús, en el marc de la Setmana Europea de la Prevenció de Residus.
L'Ajuntament de Sant Adrià de Besòs inicia el projecte de visites per identificar el comerç verd i promoure aquells comerços responsables amb el medi ambient i amb productes de proximitat.
L’Ajuntament de Santa Coloma de Cervelló ha aprovat l’actualització del Pla local de gestió i prevenció de residus 2025-2030, amb l’objectiu de continuar avançant cap a un model de consum més responsable i sostenible, en línia amb els principis de l’economia circular.