La bonificació de l'IBI en fotovoltaica: un repte tècnic i burocràtic

Cristina Casablanca, gerent de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona
Periodista. Cap de redacció de continguts propis de Sostenible.cat
01/07/2026 - 13:21

La gerent de l’Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona analitza els límits i les oportunitats de les bonificacions de l’IBI per a l’autoconsum


 


 

Cristina Casablanca, gerent de l'Organisme de Gestió Tributària de la Diputació de Barcelona, analitza l'impacte de les bonificacions de l'IBI per a instal·lacions fotovoltaiques i els reptes tècnics, administratius i socials que planteja aquest incentiu fiscal.

Casablanca explica que aquestes ajudes han contribuït a accelerar la implantació de l'energia solar, però també alerta de les diferències entre municipis, la complexitat burocràtica dels procediments i el fet que, en molts casos, els principals beneficiaris siguin les llars amb més capacitat econòmica. 

També planteja possibles reformes perquè aquests incentius siguin més justos i progressius, com adaptar-los al valor cadastral o al tipus d'habitatge.

 

Filmmaker: Laia Gil i Julián Chamorro


 

Relacionats

Notícia

Un estudi presentat a l’Assemblea de la Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat conclou que els municipis que apliquen bonificacions a l’impost de béns immobles (IBI) han registrat un 30% més d’instal·lacions d’autoconsum solar i que, des de la posada en marxa de la mesura, els ajuntaments han bonificat més de 40 milions d’euros per fomentar la transició energètica.

Entrevista
Rubén Martínez, Director de l'Àrea d'Urbanisme i Transició Ecològica de l'IDRA

Article

La Diputació de Barcelona ha contribuït a que l’Ajuntament de Badalona hagi pogut millorar la gestió energètica municipal mitjançant la monitorització de les instal·lacions fotovoltaiques i dels centres de consum associats.

Butlletí