Escola i Comerç, simbiosi anti residus. Resid'ÚS

Font: Agència de Residus de Catalunya i Resid'Ús

23/04/2019 - 09:00

Resid’ÚS és una empresa ecològica i feminista que neix de la necessitat urgent de reduir la quantitat de residus que generem, sobretot de plàstics. Amb Resid’ÚS és fàcil portar un estil de vida #ZeroWaste; els nostres productes, fets amb cotó orgànic, són reutilitzables i eviten residus innecessaris!

El Col·legi de Sant Josep de Navàs, l’Ajuntament de Sant Vicenç de Castellet i l’empresa Resid’Ús arriben a la fase final del a la X edició del Premi Europeu de la Prevenció de Residus d’entre 82 nominacions. L’Agència de Residus de Catalunya havia presentat sis candidatures d’entre el miler d’activitats organitzades durant la X Setmana Europea de la Prevenció de Residus a Catalunya. La cerimònia de lliurament de premis serà el 15 de maig a Brussel·les, en el marc de la Green Week. Repassem els diversos cantidats.

Per Resid'Us la protecció de la natura no pot dissociar-se de la promoció d’uns hàbits de consum responsables ni dels drets socials. La confecció dels nostres productes es fa en un centre d’inserció de Girona que ofereix oportunitats laborals a dones en risc d’exclusió social. A més a més, només treballem amb fabricants certificats (OCCGuarantee i Global Organic Textile Standard) que asseguren unes condicions de treball dignes pels agricultors/es de cotó i garanteixen que tot el procés de producció segueix criteris ètics.

De cada producte venut una part del benefici es destina a l’ONG Amigos de la Tierra i a programes d’empoderament de dones de la Fundació SURT.


 

Categories: 
Municipis: 
Bages

Relacionats

Article

La Red de Municipios por la Agroecología i la Fundació Espigoladors fan públic el “Manual per a la prevenció de pèrdues i malbaratament alimentari des del local: Situació actual, anàlisi de normatives i accions palanca”, una eina pràctica que busca orientar els municipis en la implementació de polítiques i accions concretes per reduir el malbaratament alimentari als seus territoris.

Article

La campanya de sensibilitzacióva començar a finals de setembre a Manlleu (Osona) i es desplegarà a vuit mercats més a les comarques de l’Anoia, el Bages, Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental fins al 10 d’octubre.

Article

El Consorci del Bages impulsa una campanya per fomentar una millor separació de residus

Butlletí