Taller: Habitat III i la nova agenda urbana mundial: impacte pels governs locals

dijous, 26 gener, 2017 - 10:00 a divendres, 27 gener, 2017 - 11:59
Aula Auditori de la Federació de Municipis de Catalunya
Geolocation

Per conèixer l'impacte que tindrà sobre els governs locals la nova agenda urbana mundial, la Federació de Municipis de Catalunya hi dedica la tercera sessió del cicle 'Europa, una mirada local', que tindrà lloc el proper dijous 26 de gener 

La Conferència de Nacions Unides sobre Habitatge i Desenvolupament Urbà Sostenible, Hàbitat III, va concloure a Quito amb l'adopció de la Nova Agenda Urbana, que defineix paràmetres per al desenvolupament sostenible de les urbs i ajuda a replantejar la planificació, l' administració i les accions per al benestar dels seus ciutadans.

Aquest document defineix un full de ruta per construir ciutats més pròsperes i inclusives.

L'aprovació de la Nova Agenda Urbana planteja un canvi de paradigma en la urbanització per encarar millor els problemes de la sostenibilitat ambiental o la desigualtat urbana, entre d'altres.

La Federació de Municipis de Catalunya organitza el tercer taller del cicle 'Europa, una mirada local' per parlar d'aquest tema. En el desenvolupament del taller, conduït per Edgardo Bilsky, director del Research at United Cities and Local Governments (CGLU)., hi ha prevista la interactuació del ponent amb responsables de l’àmbit polític, tècnic i professionals . Les places són limitades a 35.

Presenta: Ana del Frago, diputada provincial de la Diputació de Barcelona

Ponent: Edgardo Bilsky, director of Research at United Cities and Local Governments-United Cities and Local Governments (CGLU)

Inscripcions


 

Organitzador: 
FMC
Municipis: 
Categories: 
Smart cities/Planificació urbana

Relacionats

Notícia

Les obres realitzades, amb una inversió total de prop de 23 milions d’euros, en el marc del Pla Endreça, permeten ampliar un 20% la disponibilitat d’aigua freàtica destinada a usos municipals, com ara el reg dels espais verds, la neteja de carrers i clavegueram o les fonts ornamentals. L’ampliació de la xarxa dona resposta a un dels objectius del Pla Clima, el de fer la ciutat més sostenible i resilient davant el canvi climàtic i els episodis de sequera.

Notícia

Els pròxims mesos s’aprovaran els projectes de 25 nous espais verds en tots els districtes de la ciutat de Barcelona. Es tracta d’arranjaments d’espais que actualment estan en desús o desaprofitats i que es transformaran en noves zones d’estada per a la ciutadania, amb més verd, més ombra, nou mobiliari urbà i espais de joc i descans.

Notícia

Barcelona ja té projecte per culminar la transformació definitiva del front marítim amb la urbanització de la plataforma per a usos ciutadans del Fòrum: un espai de 12,7 hectàrees que permetrà crear un recorregut continu de 7 quilòmetres entre la nova bocana del Port Vell i el Besòs, adequat en l’escenari de canvi climàtic.

Butlletí