Sostenible
Publicat a Sostenible (https://www.sostenible.cat)

Inici > S'inicia el porta a porta al Berguedà amb bons resultats

Font: Consell comarcal de Berguedà [1]

28/10/2018 - 08:40

Amb una setmana s’arriba al 75-80% de reciclatge als 9 municipis on s’ha inciat el nou model de recollida. En els millors dels casos, abans de l’aplicació del Porta a porta s’estava a uns índex de reciclcatge d’un 26%.

Diumenge 14 d’octubre va començar la recollida Porta a porta a La Pobla de Lillet, Guardiola de Berguedà, Bagà, Sant Julià de Cerdanyola, Cercs, Gironella, Olvan, Puig-reig i Casserres. Després de la setmana, s’ha revertit la proporció de residus reciclats i s’arriba a un 70% sense haver pogut comptabilitzar encara la recollida de vidre i les deixalleries. Sumant-hi aquestes dues fraccions se suposa que s’arriba a uns índex d’un 75-8o%

Josep Lara, president del Consell Comarcal del Berguedà, s’ha mostrat molt satisfet de les dades i ha felicitat els ciutadans dels 9 municipis per la feina ben feta. En la mateixa direcció s’han pronunciat Josep M.Altarriba, alcalde de Puig-reig, i Josep M.Castellà, regidor de Gironella, que, malgrat les dificultats inicials, han valorat molt la predisposició de la seva població i s’han felicitat pels primers bons resultats obtinguts. El conseller comarcal de Medi Ambient, F.Xavier Francàs, també ha participat a la comparaixença. Tant Lara com Francàs han reconegut que no tot s’ha fet bé per part del Consell Comarcal i s’han explicat algunes de les decisions que s’han pres per resoldre problemes. S’ha anat tard en el repartiment dels bujols als grans productors, la construcció i tancament de les illes d’emergència va més lenta de l’esperat i va mancar informació i coordinació en la retirada de contenidors. 

Laia Valenzuela, cap de projectes de l’empresa Spora, ha fet també una bona valoració dels resultats [2] i ha explicat l’entrada en funcionament del Porta a porta, properament, a Berga, Avià i Vilada. Els kits ja s’estan repartint a Berga al ritme esperat i els contenidors s’aniran retirant progressivament des de l’1 de novembre fins el diumenge 4. El mateix diumenge 4 de novembre s’iniciarà el Porta a porta als 3 municipis arribant així al total de 12 al Berguedà.

Ja tenim els resultats de la primera setmana del porta a porta a Gironella!! Hem aconseguit arribar a un 73% de reciclatge‼️
Moltes gràcies a tots! pic.twitter.com/KNDjHLb6Hp [3]

— Ajuntament Gironella (@AjGironella) 23 d’octubre de 2018 [4]

Municipis: 
Berguedà [5]
Etiquetes: 
porta a porta [6]
recollida selectiva [7]
Categories: 
Reciclatge/Residus [8]

URL d'origen:https://www.sostenible.cat/noticia/sinicia-el-porta-a-porta-al-bergueda-amb-bons-resultats

Enllaços
[1] http://www.bergueda.cat/resultats-espectaculars-la-primera-setmana-del-porta-a-porta-al-bergueda/ [2] http://www.bergueda.cat/wp-content/uploads/2018/10/dades-1-setmana-porta-a-porta.pdf [3] https://t.co/KNDjHLb6Hp [4] https://twitter.com/AjGironella/status/1054769671151513600?ref_src=twsrc%5Etfw [5] https://www.sostenible.cat/municipis/bergueda [6] https://www.sostenible.cat/etiquetes/porta-a-porta [7] https://www.sostenible.cat/etiquetes/recollida-selectiva [8] https://www.sostenible.cat/categories/reciclatgeresidus