Sostenible
Publicat a Sostenible (https://www.sostenible.cat)

Inici > El sistema dunar de Cubelles s’ampliarà als dos costats de la desembocadura

Font: Ajuntament de Cubelles [1]

06/12/2024 - 12:00

L’Ajuntament de Cubelles està buscant també una solució natural per a regenerar la platja Llarga

Després de posar en marxa fa uns mesos una prova pilot per a la recuperació del sistema dunar en un tram de la platja de la Mota, damunt de les esculleres, l’Ajuntament ha demanat al Ministeri per a la Transició Ecològica estendre aquest sistema pioner fins al búnquer i a la part de la platja Llarga més propera a la desembocadura.

La prova consisteix en eradicar la vegetació invasora per plantar-ne d’autòctona i consolidar així un sistema d’arrels que fixi la sorra i permeti fer uns murs naturals per a protegir les platges dels temporals d’hivern. Precisament amb aquesta finalitat, el regidor de Medi Ambient, Àlex Noheda, ha explicat que “hem sol·licitat instaurar també aquesta prova pilot a la platja Llarga, que és la zona més afectada pels temporals”.

L’objectiu d’aquestes actuacions és “consolidar i estendre la renaturalització del tot el Delta del Foix, transformant-lo en un espai natural i més resilient davant les inclemències meteorològiques”, ha conclòs Àlex Noheda.

 


 

Municipis: 
Garraf [2]›Cubelles [3]
Etiquetes: 
litoral [4]
naturalització [5]
Categories: 
Parcs naturals/Paisatge [6]

URL d'origen:https://www.sostenible.cat/noticia/el-sistema-dunar-de-cubelles-sampliara-als-dos-costats-de-la-desembocadura

Enllaços
[1] https://www.cubelles.cat/actualitat/noticies/noticia/el-sistema-dunar-de-cubelles-ampliara [2] https://www.sostenible.cat/municipis/garraf [3] https://www.sostenible.cat/municipis/cubelles [4] https://www.sostenible.cat/etiquetes/litoral [5] https://www.sostenible.cat/etiquetes/naturalitzacio [6] https://www.sostenible.cat/categories/parcs-naturalspaisatge