Sostenible
Publicat a Sostenible (https://www.sostenible.cat)

Inici > El Consell dels Infants de Mollet del Vallès treballarà per contribuir en la lluita contra la crisi climàtica

Font: Ajuntament de Mollet del Vallès  [1]

22/01/2024 - 02:23

Després d’acceptar la proposta que l’alcaldessa de Mollet del Vallès, Mireia Dionisio Calé, ha fet als joves regidors i regidores que aquest curs formen part del Consell dels Infants de Mollet del Vallès (CIM), a partir d’avui començaran a treballar per contribuir a minvar els efectes de l’emergència climàtica

Els 28 regidors i regidores que han estat escollits representants del CIM en aquesta 16a edició s’han reunit amb l’alcaldessa i la regidora d’Educació, Noa Monràs González, per consensuar la proposta a treballar enguany.

Concretament, l’encàrrec, que neix amb la voluntat de l’Ajuntament d’incrementar els espais i accions de renaturalització mitjançant refugis climàtics i bioclimàtics, comportarà que els joves regidors i regidores estudiïn les mesures que caldria prendre per crear dos d’aquests refugis a la ciutat de Mollet del Vallès.

Els refugis bioclimàtics permeten combinar la protecció i conservació dels elements naturals, amb les mesures que s’estan promovent per a l’adaptació a la crisi climàtica i de millora del confort tèrmic.

Durant la trobada, Mireia Dionisio Calé ha volgut “felicitar els regidors i les regidores per haver estat escollits i animar-los a afrontar la responsabilitat que comporta aquest repte” afegint que aquesta ciutat té una llarga trajectòria i un ferm compromís en la lluita contra la emergència climàtica, i amb aquest encàrrec, no només seguim implementant iniciatives per fer-hi front, sinó que de retruc conscienciem als més petits sobre els efectes que comporta aquesta crisi i ho fem donant-los d’eines que també els serveixin per potenciar el treball en equip, la cerca del consens, del diàleg i aprendre com funciona una institució democràtica amb les visites periòdiques que cada curs fan a l’Ajuntament.   

A partir d’ara, el Consell dels Infants treballaran als seus centres educatius i amb les seves famílies sobre les mesures que cal prendre per crear aquests refugis per tal de fer les seves propostes i exposar-les al Ple del Consell dels Infants previst pel mes de març de l’any vinent. 

Al CIM hi participen els alumnes de 5è o 6è de primària de totes les escoles públiques i concertades de Mollet, a més de l’Escola d’Educació Especial Can Vila. 

El CIM es va crear l’any 2007 i és l’òrgan a través del qual els més joves aprenen els processos democràtics exercint el seu dret a participar, a expressar les seves idees i a proposar accions concretes per ajudar a transformar la ciutat. 

 


 

Municipis: 
Vallès Oriental [2]›Mollet del Vallès [3]
Etiquetes: 
emergència climàtica [4]
joves [5]
Categories: 
Educació ambiental [6]

URL d'origen:https://www.sostenible.cat/noticia/el-consell-dels-infants-de-mollet-del-valles-treballara-per-contribuir-en-la-lluita-contra

Enllaços
[1] https://www.molletvalles.cat/ca/actualitat/noticies/el-consell-dels-infants-treballara-per-contribuir-en-la-lluita-contra-la-crisi-climatica [2] https://www.sostenible.cat/municipis/valles-oriental [3] https://www.sostenible.cat/municipis/mollet-del-valles [4] https://www.sostenible.cat/etiquetes/emergencia-climatica [5] https://www.sostenible.cat/etiquetes/joves [6] https://www.sostenible.cat/categories/educacio-ambiental