Font: Ajuntament de Vic [1]

Es portarà a terme aquest mes d’octubre amb l’objectiu d’incentivar l’ús de la bicicleta i ampliar l’actual servei, que actualment cobreix el desplaçament des del domicili i fins al centre escolar.
L’Ajuntament de Vic inicia el curs escolar amb un pla pilot que vol fomentar l’ús del bici entre infants i famílies a través d’un servei que ja existeix, el bicibús, però ampliant-ne la cobertura. Actualment, el servei ofereix l’acompanyament del trajecte amb bici des del domicili dels infants i fins als centres escolars, però amb aquesta iniciativa ara també es podrà cobrir el desplaçament a la sortida dels centres educatius i fins a les activitats extraescolars de l’àmbit esportiu. La iniciativa és fruit del treball conjunt de les regidories d’Activitat Física i l’Esport, Educació i Mobilitat. La organització compta amb la col·laboració de l’entitat Canvis en cadena i el suport de la Diputació de Barcelona. A més, l’inici del pla pilot s’emmarca dins de la Setmana Europea de la Mobilitat que Vic celebrarà aquest setembre.
Per fer possible aquesta nova etapa, a principis de setembre s’ha enviat una enquesta a les famílies dels centres educatius perquè puguin aportar dades i necessitats específiques. El termini per respondre-la és fins al 17 de setembre. Un cop finalitzat el termini per respondre l’enquesta, s’obriran les inscripcions del 18 al 24 de setembre. A partir d’aquí, el pla pilot començarà a principis d’octubre amb una durada de cinc setmanes. La posada en marxa permetrà detectar casuístiques i necessitats reals, avaluar els recorreguts i definir millores de funcionament. Un cop finalitzat, es farà una valoració conjunta amb l’objectiu de millorar la proposta i fer-la realitat a partir de la primavera del 2026.
Aquesta iniciativa, que vol continuar promovent la mobilitat sostenible i la vida activa entre el jovent, compta amb el suport de les famílies, els centres educatius i el teixit organitzatiu i associatiu de la ciutat. La seva continuïtat i la voluntat d’oferir el servei, també de tarda, és possible gràcies al compromís del voluntariat i les entitats locals, que garanteixen un teixit organitzatiu sòlid i comunitari.