Font: Rezero [1]
Què passa realment quan intentem fer una compra sense residus al supermercat?
Rezero llança la campanya Jo CoCo al supermercat, per descobrir què passa quan s’accepta el repte de comprar sense residus en aquests comerços.
La iniciativa compta amb la complicitat de creadores de continguts i entitats, com Carro de Combate i Vivir Sin Plástico.
Quin impacte han tingut les darreres normatives en els passadissos dels supermercats? Realment hi ha més facilitats per no omplir el carretó de plàstics d’un sol ús? Als taulells accepten els tàpers de casa? Rezero s’ha proposat posar a prova què passa quan intentem comprar sense residus als supermercats.
És clar que el petit comerç presenta clars avantatges a l’hora de fer una compra sostenible. Però tenint en compte que els hàbits de consum majoritaris impliquen el pas per supermercats, és clau veure si han fet avenços pel que fa a la prevenció de residus.
La campanya Jo CoCo al supermercat vol reivindicar els drets de les persones consumidores, demostrar que el consum sense residus és una opció accessible i, alhora, evidenciar les barreres que encara ens trobem.
Per fer-ho, ens hem aliat amb un grup de joves influenciadores i amb entitats que comparteixen el compromís per un consum responsable. A totes els hem proposat un repte: fer l’experiment de realitzar una petita compra sense residus al supermercat.
Carla Clavera dona el tret de sortida
Amb la frescor que la caracteritza, la creadora de contingut Carla Clavera ha estat la responsable d’obrir la campanya. Amb la seva publicació, ha presentat el repte a la seva comunitat i ha mostrat la seva compra: peix, fruita i verdura sense envasos. Un exemple proper, inspirador i autèntic que demostra que, amb una mica d’enginy i ganes, és possible fer compres quotidianes sense recórrer al plàstic.
La Carla no està sola. Durant les pròximes setmanes, altres creadores de contingut s’aniran sumant a la campanya. Compartiran amb les seves seguidores les seves experiències a l’hora de cercar alternatives més sostenibles en el seu dia a dia.
Entitats en xarxa
La campanya no seria la mateixa sense la implicació d’entitats que ja han acceptat el repte i amplifiquen el missatge des dels seus àmbits: Nasti de Plastic Bizkaia, Al Mar, Boicot al Plástico, Carro de Combate, La Ecocosmopolita i Vivir Sin Plástico. Aquestes col·laboracions multipliquem l’impacte d’aquesta crida a reduir residus també en els grans supermercats.
I tu, t’hi apuntes?
Et convidem a seguir la campanya a les nostres xarxes socials, especialment a Instagram, on compartirem experiències, reptes i aprenentatges.
Entre totes podem demostrar que un consum sense residus és possible i, sobretot, necessari, i també reclamar que es garanteixi el respecte als nostres drets com a persones consumidores.
Segueix la campanya a Instagram [4]
Repte finançat amb els ajuts Impulsem el que fas 2024 de l’Ajuntament de Barcelona, a través de Barcelona Activa.
