Hi ha altres maneres de viure (i de fer publicitat)

Professional de la comunicació i la publicitat, especialitzada en medi ambient i sostenibilitat
16/09/2019 - 11:54

El sector ambiental s’esgarrifa pels nous anuncis de Damm, “Acte I. Ànima” i “Acte II. Amants”. A Twitter – la xarxa que sentencia amb 140 caràcters- centenars de comentaris negatius: que si “greenwhasing”, que si generació d’envasos, que si contaminació del mar i, fins i tot, que si morts al Mediterrani. Fora del sector, el que seria la ciutadania “normal”, milers de comentaris positius. En reprodueixo alguns, extrets de la pàgina de Facebook de Damm: “Gràcies per aprofitar per enviar el missatge a tanta gent com arribeu”, “El millor anunci que he vist a la meva vida”, “Gràcies per emocionar-nos i per despertar consciències”… i gràcies, gràcies, gràcies.

Sempre he defensat que avançaríem molt més en temes ambientals si invertíssim en comunicació i publicitat com la Coca-cola. Damm ho ha fet. Té els mitjans per arribar a molta gent i ho ha fet amb sensibilitat i molta elegància. Segur que l’empresa pot millorar en molts aspectes pel què fa als impactes de la seva activitat, com tantes i tantes empreses que s’anuncien a les nostres pantalles i de les que en som consumidors. I quantes d’aquestes empreses aposten per la sostenibilitat com a estratègia de comunicació? Aplaudeixo l’aposta, aplaudeixo els espots i aplaudeixo l’estratègia.

I sí, soc de l’àmbit de la comunicació però també em sento del sector ambiental. I la meva feina, la nostra feina, la de les persones que ens dediquem a la comunicació de la sostenibilitat, és treballar per donar a conèixer els reptes ambientals i les possibles solucions. No us enfadeu. No us esgarrifeu. Damm aquesta vegada ens ajuda.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Després d’haver-se instaurat amb èxit als barris de Bruguers, La Sentiu i Les Panes, la recollida de residus porta a porta arriba ara al centre de Gavà.

Notícia

El govern municipal, després d’estudiar les possibilitats i requisits  dels dos sistemes de recollides selectiva més eficients (els contenidors intel·ligents i el porta a porta) ha optat per instaurar el sistema de contenidors intel·ligents

Notícia

L’Ajuntament de Viladecans ha fet un pas endavant en la seva campanya per promoure el compostatge cassolà amb la cessió de compostadors a les llars. La iniciativa vol sumar un centenar de famílies a l'aprofitament directe de les restes de cuina i de jardí per convertir-les en adob natural que es pugui fer servir a les pròpies cases i, així, fer realitat l’eslògan d'aquest programa, Viladecans tanca el cicle. 

Butlletí