Un terç de la flota de TMB serà de zero emissions abans que acabi el 2027

14/09/2026 - 08:00

TMB sumarà un total de 136 busos abans que acabi el 2027, i aconseguirà que un terç del seu parc mòbil funcioni amb tecnologies no contaminants. La incorporació progressiva començarà aquest mes d’agost, amb l’arribada de cinc minibusos elèctrics, i acabarà a finals del 2027, amb 37 autobusos elèctrics més.

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) disposarà de 372 busos de zero emissions, més d’un 30% de la seva flota total, abans que acabi el 2027. Els primers vehicles, que entraran en servei aquest estiu, seran 5 minibusos elèctrics de 7 metres de l’empresa xinesa Yutong. Cap a finals d’any, també arribaran a la flota 24 autobusos elèctrics articulats de 18 metres, adjudicats a l’empresa ByD/Castrosua. Finalment, el 2027 s’incorporaran 20 autobusos elèctrics estàndard de 12 metres, assignats a l’empresa IRIZAR.

A més, s’ha aprovat una nova licitació per la qual s’incorporaran 56 busos elèctrics durant el 2027. D’aquest total, dinou seran autobusos estàndard, tretze dels quals es destinaran a incrementar el nombre de vehicles en servei i sis seran per renovar la flota actual. Els 37 autobusos restants són articulats elèctrics, 20 dels quals es destinaran a la renovació de vehicles i 17 a l’ampliació de la flota en el marc de l’Agenda Bus 2026-30.
 

Renovació de minibusos dièsel

Paral·lelament, TMB ha adjudicat 31 minibusos dièsel de 6 metres a l’empresa Indcar. Aquests nous vehicles tenen tecnologia Euro6, molt menys contaminant, i emeten un 86% menys d’emissions que els vehicles actuals. Concretament, 31 minibusos nous contaminen menys que cinc dels que circulen avui. Pel que fa als minibusos elèctrics, tot i que s’incorporaran a la flota, no són adequats per a tots els recorreguts i no poden operar en tota la xarxa de minibusos.

Les noves incorporacions de TMB renoven la flota, milloren la seguretat del servei i redueixen les emissions respecte als vehicles actuals. Així, Barcelona avança cap a una mobilitat pública més neta, apostant per l’electrificació i amb l’objectiu d’assolir que un terç de la flota d’autobusos sigui de zero emissions abans que acabi l’any 2027.


 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia



Amb prop de 54.000 usuaris i un total de 1.035 punts de recàrrega, la xarxa evoluciona de manera constant per donar resposta a les necessitats reals dels usuaris.

Acte
17/09/2026 - 09:30
Sala Gran de l’Espai Francesca Bonnemaison Carrer de Sant Pere Més Baix, 7. Barcelona
Notícia

L’Agenda Bus 2026-2030 s’iniciarà a partir del gener i incorporarà reforços de línies, carrils bus, línies exprés i projectes per fer la xarxa més eficient. A partir del 26 de gener, la línia H12 també augmentarà la freqüència i la capacitat al tram central, entre les places de les Glòries i de Cerdà.

Butlletí