Obert el primer tram de carril bici de la Via Laietana

13/10/2023 - 13:16

Unidireccional, segregat a la calçada, en sentit ascendent i ubicat a la banda del Besòs, el nou carril bici recorre la Via Laietana entre la plaça d’Antoni Maura i la plaça d’Urquinaona, on connecta amb la xarxa ciclista de la ciutat. La via pedalable s’emmarca en la transformació del carrer per prioritzar-hi la mobilitat sostenible, la connexió entre barris i el comerç local.

El carril bici de la via Laietana enllaça amb tres noves vies pedalables de la plaça d’Urquinaona que ja estan obertes: un carril bici unidireccional en sentit Besòs, situat a la banda esquerra de la calçada del costat de mar de la plaça; un carril bici unidireccional en sentit Llobregat, situat a la banda esquerra de la calçada central de la plaça, i un carril bici bidireccional (mar/muntanya) ubicat entre la ronda de Sant Pere i la via Laietana. A més, connecta amb els carrils bici del carrer de Pau Claris, del carrer de Roger de Flor i de la ronda de Sant Pere.


La transformació de la via Laietana

El nou carril bici s’emmarca en la transformació urbanística de la via Laietana per prioritzar-hi la mobilitat sostenible, millorar la connexió entre barris i afavorir el comerç local. L’actuació ja es troba en la segona fase, que inclou el tram des de la plaça d’Antoni Maura fins a la plaça d’Idrissa Diallo.

 


 

Municipis: 

Relacionats

Article

El Bicing es proposa assolir aquest 2025 els 20 milions de desplaçaments anuals, un 5 % més que l’any anterior. El 2026 completarà el seu pla d’ampliació amb 36 noves estacions, 11 de les quals estaran ubicades en barris de muntanya. Així, es consolida com un servei essencial que promou una Barcelona més ben connectada i saludable.

Article

D’acord amb les dades d’ús dels carrils bici, entre el juny del 2024 i el juny d’enguany l’avinguda Diagonal esdevé el principal eix ciclista de la ciutat, sobretot el tram comprès entre les places de Francesc Macià i de les Glòries. Aquestes dades es recullen mitjançant espires electromagnètiques situades sota el paviment que compten el pas del conjunt de vehicles que circulen pels carrils bici.

Notícia

Malgrat la creença popular, no hi ha evidències que indiquin que els carril bici bidireccionals són sistemàticament més perillosos per als ciclistes que els unidireccionals, segons es desprèn d’un estudi realitzat per Samuel Nel·lo, investigador de l’ICTA-UAB on compara la sinistralitat dels dos tipus de carrils a Barcelona.

Butlletí