L’Hospital del Mar comença a generar electricitat amb plaques fotovoltaiques

Font: Gencat

09/09/2024 - 12:10

L’Hospital del Mar ha fet un nou pas en l’aposta per la sostenibilitat ambiental amb la posada en marxa de les primeres plaques fotovoltaiques, que van entrar en funcionament el passat mes de juliol.

Les plaques estan situades al nou edifici de l’ampliació del centre, a la coberta de l’edifici B1. D'aquesta manera s'avança en la producció d'energia neta per a cobrir una part del consum propi de les instal·lacions de l'hospital. La instal·lació de les plaques solars ha rebut finançament dels fons europeus Next Generation.  

Aquesta iniciativa s'emmarca dins el compromís de l'Hospital del Mar amb els Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) de les Nacions Unides, en concret l'ODS 7, energia neta i sostenible, l'ODS 9, indústria, innovació i infraestructures, ODS 12, consum i producció responsables, i l'ODS 13, acció climàtica. 

En total, s'instal·laran 1600 m² de plaques fotovoltaiques, la resta d'elles a les cobertes del nou edifici C, el que significarà un total de 475 plaques, amb una producció superior als 250 KWp. Aquesta instal·lació reduirà la petjada de carboni de l'hospital en unes 200 tones de CO₂ l'any. 

 


 

Municipis: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

És el primer model 100% elèctric, i ha estat assignat a la línia 185, que cobreix el trajecte entre el metro Canyelles i la Vall d’Hebron. Les pròximes setmanes s’incorporaran quatre minibusos més, tots de la marca Yutong.

Notícia

Nou pas en el procediment per a la cessió de deu cobertes municipals de l'Ajuntament de Barcelona destinades a la implantació d’instal·lacions fotovoltaiques d’autoconsum compartit.

Article

La nova Central Bogatell de Districlima permetrà ampliar en un 33% la capacitat de connexió de la xarxa urbana de calor i fred més gran del sud d’Europa. Aquesta xarxa, amb una inversió de 47 milions d’euros, redueix en un 90% el consum energètic d’origen fòssil respecte dels sistemes convencionals.

Butlletí