L'Aula de Natura del Falgar obre un nou cicle d'activitats

Font: Ajuntament de Les Franqueses del Vallès i Som Franqueses

28/03/2023 - 08:40

L'exposició 'La llavor' enceta l'activitat a l'Aula de Natura del Falgar. La mostra, que representarà el futur parc d'acció climàtica, es podrà visitar els pròxims quatre caps de setmana, d'11 a 19 h

Per commemorar el Dia Mundial de l'Aigua (22 de marc) i el Dia Mundial del Clima (26 de març), les Franqueses vol refermar aquest any el seu compromís amb l'acció climàtica i ho farà obrint al públic la sala d'exposicions de l'Aula de Natura del parc del Falgar i la Verneda, un edifici bioclimàtic pensat per fer interpretació i divulgació de l'entorn natural. 

Aquesta mostra, una petita representació del que serà el futur parc d'acció climàtica del Falgar, es podrà visitar tant dissabte com diumenge d'11 a 19 h, i també els caps de setmana de l'1 i 2 d'abril; 8 i 9 d'abril; i 15 i 16 d'abril.

L'exposició compta amb la participació de la ceramista Montserrat Carafí, l'artista colombiana Sylvia Sánchez i l'escriptor i poeta vallesà Esteve Plantada, autor del relat de l'exposició i d'un poema sobre l'aigua. També hi ha interactius que permetran jugar i descobrir què significa l'aigua per a cada persona i comunitat, i tallers per a infants i grans de la mà de Montserrat Carafí, Agbar, Sílvia Iruela i Vanessa Garcia, entre d'altres. 

Paral·lelament, a prop de l'espai de jocs, qui pel parc podrà veure la mostra Operació aigua, una iniciativa d'Agbar per conscienciar sobre la situació actual i futura de la disponibilitat d'aigua, dels usos i abusos que en fem com a societat i de l'impacte que tenen en el medi natural.

 

Pendent d'acabar

L'Aula de Natura del parc del Falgar i la Verneda està pràcticament enllestida i ja només pendent de l'equipament interior, amb la creació d'un projecte museístic per explicar el cicle de l'aigua i la biodiversitat del parc, l'adequació de l'entorn i l'adjudicació de la gestió de tot l'espai, amb un cost anual previst de 330.000 euros.

De fet, fa mesos que aquest futur equipament està tancat i sense activitat a l'espera de finançament per finalitzar l'adequació del triple edifici abans de la seva entrada en funcionament. El 2021, Aprèn Serveis Ambientals va redactar el pla director del Falgar i la Verneda, que defineix els criteris de gestió, el manteniment i les activitats familiars i d'educació ambiental que s'hi podran dur a terme.


 

Relacionats

Notícia

Una actuació emmarcada en els Pressupostos Participatius per adaptar l’espai públic a les noves condicions ambientals i avançar cap a una vila més verda i sostenible.

Notícia



L'Escola de Natura de Can Grau (Olivella), al Parc del Garraf, va acollir aquest dimecres, 26 de novembre, la presentació dels resultats del projecte europeu Life Stonewallsforlife en una jornada que va destacar per la participació activa de representants institucionals, entitats especialitzades i diversos agents del territori vinculats a la preservació de la pedra seca i al canvi climàtic.

Notícia

Les feines inclouen la restauració de dues basses.

Butlletí