“Amb la implantació del SDDR agafem el timó d’un nou model de gestió de residus al País Valencià”

05/09/2016 - 14:32

La Generalitat Valenciana ha anunciat que posarà en marxa el Sistema de Retorn d'Envasos. El projecte està sent comunicat als diferents agents i estarà enllestit al 2018. Ha estat ben rebut per una part de la societat però també ha topat amb resistències per part de les empreses.

 

En aquest vídeo, parlem amb Julià Álvaro, Secretari Autonòmic de Medi Ambient i Canvi Climàtic, sobre el sentit i objectius del SDDR. Aquesta entrevista és una primera part d’una llarga conversa per analitzar les polítiques ambientals que s’estan implementant al País Valencià, un any després del canvi polític.


Categories: 
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia
Segona jornada del Waste in Progress

La segona jornada del Fòrum de Gestió de Residus Municipals ha posat el focus en la maquinària, la tecnologia i els costos de manteniment amb Itàlia com a gran protagonista.

Notícia

El congrés també tractarà sobre el Sistema de Retorn de Dipòsit austríac, el ‘nudging’ irlandès i d’altres models i serveis de recollida de residus d’alta eficiència amb identificació.

Article

S’han modificat 20 contenidors amb dos models de tapes per comprovar quin sistema evita millor que s'hi llencin bosses de brossa sense separar. L'objectiu és protegir l'esforç de la ciutadania que recicla correctament, ja que l'abocament indegut fa malbé el paper net i n'impedeix el tractament. El consistori manté la tolerància zero amb l'incivisme i subratlla que el manteniment de l'espai públic és clau en la transformació de la ciutat.

Butlletí