Roba Amiga augmenta el 24% la recollida de roba usada amb finalitats socials al Bages i el Moianès

23/02/2025 - 08:00

El programa Roba Amiga, que recull roba usada a través de contenidors a 30 dels 35 municipis consorciats (Bages i Moianès), ha aconseguit recuperar més de 355 tones de roba durant el 2024, un 24% més que l’any anterior.

Es tracta d’un projecte liderat pel Consorci del Bages per a la gestió de residus i gestionat per l’entitat Solidança i la fundació Ampans. Aquesta dada converteix els municipis consorciats en referents en recollida tèxtil: 1,97 quilos per habitant i any.

Aquest projecte té una finalitat ambiental, de conversió de residus en recursos, i també és un projecte social. Els residus tèxtils recollits són seleccionats, es trien les peces que es poden aprofitar per tornar-les a introduir al circuit comercial, a preus molt assequibles, i al nostre territori s’han creat 3 llocs de treball a través d’itineraris d’inserció sociolaboral i formació ocupacional per a persones en situació de vulnerabilitat social.

Amb les 355,3 tones de roba recollida s’han evitat 2.934 kg d’emissions de CO2 a l’atmosfera, s’ha evitat que la roba vagi a parar al dipòsit controlat de residus i s’ha fomentat l’economia circular amb valor social.

 


 

Municipis: 
Bages
Moianès

Relacionats

Article

S’han modificat 20 contenidors amb dos models de tapes per comprovar quin sistema evita millor que s'hi llencin bosses de brossa sense separar. L'objectiu és protegir l'esforç de la ciutadania que recicla correctament, ja que l'abocament indegut fa malbé el paper net i n'impedeix el tractament. El consistori manté la tolerància zero amb l'incivisme i subratlla que el manteniment de l'espai públic és clau en la transformació de la ciutat.

Article

D’acord amb la delegació conferida pels ajuntaments beneficiaris, el Consell Comarcal del Bages gestiona els sistemes d’abastament d’aigua potable en alta Bages-Llobregat i Bages-Cardener. 

Article

Els joves han exposat les seves propostes per millorar l’entorn urbà i fer-lo més sostenible al IV Congrés d’Ecociutat. Joves per la Sostenibilitat i han participat als primers Premis Ecociutat 

Butlletí