Preguntes i respostes sobre el canvi climàtic

Redacció
03/11/2008 - 00:00

L'Obra Social de la Caixa de Catalunya acaba de publicar el catàleg de l'exposició Cambio Climático. Preguntas y Respuestas, una instal·lació itinerant (de moment ja ha passat per València, Múrcia i Sevilla) que vol alliberar al visitant de la confusió que genera l'excés de titulars als mitjans de comunicació sobre aquest fenomen.

El catàleg recull tots els continguts de l'exposició (la qual ha estat comissariada pel socioecòleg Ramon Folch i desenvolupada per l'equip d'ERF Gestió i Comunicació Ambiental S.L.), alhora que rastreja les manifestacions d'aquest problema a escala planetària, ofereix informació sobre les causes i les seves previsibles conseqüències i descobreix els actors principals que han propiciat l'escalfament global, no per a culpabilitzar-los, sinó per a evidenciar en mans de qui està la responsabilitat de la mitigació -i adaptació- al canvi climàtic.

A més, el catàleg inclou un petit joc de preguntes i respostes on es poden avaluar els nostres coneixements sobre quines són les petites accions que es poden dur a terme a nivell individual per passar a l'acció contra el canvi climàtic i minimitzar les nostres emissions de diòxid de carboni.

Materials didàctics a internet
D'altra banda, l'Obra Social de la Caixa de Catalunya ha penjat a la seva web els Materials Didàctics derivats d'aquesta exposició, on es desenvolupen diferents activitats dirigides a alumnes d'ESO i Batxillerat al voltant del canvi climàtic (accediu aquí als materials didàctics de l'exposició).

El desenvolupament de les diferents activitats proposades als materials didàctics, es realitza a través de dues parts, una primera en la que es recull informació bàsica, orientacions didàctiques i objectius de l'activitat i una segona part en la que s'adjunten els materials i recursos específics per portar-la a terme.

--
Més informació sobre l'exposició Cambio Climático. Preguntas y Respuestas

Relacionats

Article


 

L'informe sobre la bretxa d'emissions 2026 del PNUMA : El punt de retorn conclou que, atès que l'augment de la temperatura global superarà els 1,5 °C per sobre dels nivells preindustrials, calen retallades urgents i estrictes de les emissions de gasos d'efecte hivernacle per minimitzar la magnitud i la durada de l'excés i tornar als 1,5 °C a finals de segle.

Article

La Xarxa de Ciutats i Pobles cap a la Sostenibilitat ha publicat una guia amb l'objectiu d’orientar els ens locals i aportar informació rellevant per planificar la descarbonització dels usos tèrmics de l’energia en edificis municipals mitjançant l’electrificació dels equips de climatització (calefacció i refrigeració) i producció d’aigua calenta sanitària.

Article

L’electrificació dels usos tèrmics és un pas imprescindible per avançar cap a municipis climàticament neutres

Butlletí