Munich aposta per la bicicleta

1.600 milions d'euros per a noves nous carrils bici a la ciutat alemanya
30/01/2020 - 08:00

La ciutat de Munich (Alemanya) s'ha pres seriosament l'aplicació de les peticions ciutadanes per ampliar i promoure l'ús de la bicicleta. L'Ajuntament aprovarà deu primeres mesures per iniciar aquesta aposta per complir els objectius de les peticions el 2025. 

Tanmateix, segons una proposta de l’administració de la ciutat, això serà car: es gastaran gairebé 1.600 milions d’euros a la nova xarxa de carrils bici. Tenint en compte una longitud total de 450 quilòmetres a construir o ampliar, això suposaria uns tres milions i mig d’euros per quilòmetre de carretera.

De 2021 a 2025, la ciutat hauria de gastar uns 315 milions d’euros a l’any. No inclouen els costos per a ponts o passos subterranis.

L’ajuntament ha d’adoptar deu mesures cada trimestre durant els propers cinc anys. L’alcalde Dieter Reiter (SPD) ho havia acordat amb els promotors de les peticions ciutadanes per l'impuls de la bicicleta. Cal prioritzar els projectes que serveixin a la seguretat del trànsit. El primer paquet inclou seccions de carretera on no hi ha carrils bici o només hi ha carrils bici molt estrets. 


 

Categories: 

Relacionats

Article

El servei de bicicleta elèctrica compartida de l’AMB ha estat reconegut en la 6a edició dels guardons com un model d'èxit en la integració del transport públic.

Article

S’han instal·lat aquesta setmana 2 punts més de 14 places cadascun al costat de l’estació del metro Santa Rosa i al jardí de Francesc Moragas.

Notícia

Finalitzen els treballs de connexió del carril bici d’avinguda Màlaga i avinguda de Castelldefels amb la platja · Es tracta d’un carril que uneix el centre amb el litoral castelldefelenc.

Butlletí