Les instal·lacions fotovoltaiques municipals d'Igualada estalvien 22,5 tones de CO2

Font: Ajuntament d'Igualada
25/04/2016 - 08:49

N’hi ha al Mercat de La Masuca, l’Estació d’Autobusos, l’Escola Dolors Martí, l’Estadi Atlètic, l’Espai Cívic Centre i la Residència Pare Vilaseca.

Les instal·lacions fotovoltaiques instal·lades a les cobertes dels edificis municipals de l’Ajuntament d’Igualada van generar l’any 2015 més de 94 MWh d'energia elèctrica, evitant l’emissió de 22,5 tones de CO2 a l'atmosfera. Aquestes tones equivalen a recórrer 132.350 quilòmetres amb un cotxe mitjà de gasolina, amb un consum de 6 litres cada 100 quilòmetres.

L’Ajuntament d’Igualada té actualment en funcionament sis instal·lacions de generació d'energia renovable, ubicades a les cobertes del Mercat Municipal de la Masuca, en servei des del 2004, l’estació d’autobusos des del 2007 i l’Escola Dolors Martí, el gimnàs de l’Estadi Atlètic, la Residència Pare Vilaseca i l’Espai Cívic Centre, en aquests casos des del 2013.

Totes les instal·lacions estan en règim de producció a la xarxa de distribució elèctrica, amb els conseqüents ingressos econòmics segons les retribucions regulades. L’any 2015 van generar uns ingressos de 9.800 euros per les arques municipals, els quals s’invertiran al llarg del 2016 en projectes mediambientals i socials.


 

Categories: 
Municipis: 
AnoiaIgualada
Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament de Sant Martí Sesgueioles continua avançant en el seu compromís amb la sostenibilitat i la lluita contra el canvi climàtic amb la posada en funcionament d’una nova instal·lació solar fotovoltaica al Centre Polivalent Josep Maria Torras Cao “La Fàbrica”.

Notícia

El nou servei augmenta la periodicitat de la recollida de diverses fraccions, incrementa la neteja de l’espai urbà i incorpora una nova Oficina d’Informació a la plaça de l’Ajuntament

Notícia
32 milions de ciutadans beneficiats

El 66% dels municipis espanyols compta amb ordenances fiscals que bonifiquen l'autoconsum mitjançant reduccions a la quota de l'Impost sobre Béns Immobles (IBI). Així ho reflecteix l'informe Incentius fiscals a l'autoconsum, publicat aquest dilluns per la Fundació Renovables amb el suport de la Unió Espanyola Fotovoltaica (UNEF).

Butlletí