Estalviem energia amb els ordinadors

13/07/2002 - 00:00

L'ordinador o la impressora formen part del nostre entorn més quotidià. Incideixen, com qualsevol altre electrodomèstic, en el consum d'energia i, per tant, en la salut del medi ambient, encara que massa vegades continuem veient-los com uns instruments netament inocus. El Ministerio de Administraciones Públiques té en el seu apartat de documents un manual de bones pràctiques en l'ús d'equips ofimàtics, que és el resultat del projecte Efforts (Energy Efficient Improvemenet in the Use of Computer Equipment in the European Public Administrations), impulsat pel Ministeri, gràcies a una subvenció de la Unió Europea.

En aquest manual, l'usuari domèstic, l'empresari o l'administrador de fons públics pot trobar consells i molta informació, cosa que li permetrà fer un ús més racional de la seva eina de treball i que sobretot li faciliten prendre una decisió sostenible quan hom es planteja renovar l'equip informàtic. Tancar l'ordinador a l'hora de dinar, no posar salvapantalles, informar-se del rendiment energètic dels productes que adquirim són tres dels consells que s'apunten en l'informe, consultable en format pdf.

Relacionats

Article


 

Davant de la calor, protegeix-te: aire, aigua i una casa fresca. 

Les onades de calor cada cop són més freqüents. Per això és important seguir alguns consells senzills per cuidar la salut durant els dies de més temperatura

Article

El Consorci del Bages impulsa una campanya per fomentar una millor separació de residus

Article

Del 9 a l'11 de juny està programada la Setmana Europea de l'Energia a Catalunya, coincidint amb la Setmana Europea de l’Energia Sostenible, una campanya de conscienciació que pretén conscienciar la societat de la necessitat d'implementar el nou model energètic basat en eficiència energètica, producció d'energia d'origen renovable i el paper clau de la ciutadania i les comunitats en aquest nou model.

Butlletí