Campanya de foment de la recollida d’oli de cuina usat

Font: Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental

06/04/2023 - 09:13

El Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental ha iniciat una campanya de sensibilització ciutadana per fomentar la recollida selectiva de l'oli de cuina usat a les llars, i proporcionarà als usuaris/es que portin oli a la deixalleria un embut per facilitar-ne la recollida.

L'oli de cuina usat es pot recollir i emmagatzemar dins d'ampolles de plàstic, siguin ampolles d'aigua o de refresc i una vegada plenes portar-les a la deixalleria o bé a qualsevol dels contenidors  destinats a la recollida d’aquest residu.

L’embut que s’entrega disposa d’un adaptador per poder enroscar-lo a qualsevol mena d’ampolla de plàstic d'1,5 – 2 litres, evitant així que se’n vessi cap gota i fent senzilla la deposició de l’oli. El tap de l’ampolla es pot guardar en la subjecció que hi ha sota la tapa del mateix embut.

Quan l’oli sigui fred es pot abocar a l’ampolla amb l’ajuda de l’embut. També es pot abocar l’oli de les llaunes i pots de conserva.

Si separem correctament l’oli contribuïm a reduir la contaminació de l’aigua, reciclar l’oli, produint biodièsel i glicerina, que és la base de l’alimentació animal, els sabons i els productes de cosmètica; disminuir la producció de CO₂, i contribuir a reduir els gasos d'efecte hivernacle i a disminuir el consum de combustibles fòssils tradicionals; i valoritzar un residu contaminant i convertir-lo en energia neta i renovable.


 

Categories: 
Municipis: 
Vallès Oriental›Granollers

Relacionats

Article

El Consorci per a la Gestió dels Residus del Vallès Oriental ha presentat la renovada deixalleria comarcal de Montornès del Vallès, una infraestructura estratègica que reforça la xarxa d’equipaments ambientals de la comarca i consolida el compromís amb una gestió més eficient, sostenible i circular dels residus.

Article

El Programa comarcal d’informació i sensibilització sobre residus, iniciat el mes de juny, continua el seu desplegament al territori amb l’objectiu d’incrementar la recollida selectiva i reduir la fracció resta. Durant els propers mesos, la campanya reforçarà la informació a la ciutadania sobre què va a l’orgànica, com separar-la correctament i com aquests residus es transformen en nous recursos.

Article

La campanya de sensibilitzacióva començar a finals de setembre a Manlleu (Osona) i es desplegarà a vuit mercats més a les comarques de l’Anoia, el Bages, Maresme, Vallès Occidental i Vallès Oriental fins al 10 d’octubre.

Butlletí