Encara que no està clara la manera de concretar aquesta estratègia 'l'estratègia de la Comissió, parla, de moment, de recomanacions- es comenta, això sí, la possibilitat d'incrementar els impostos de circulació i, especialment, els relacionats amb la benzina. Actualment, hi ha fins a 15 sistemes impositius diferents [5] a la Unió, una realitat massa diversa i irregular per a un mercat que se suposa que ha de ser únic. Les pressions de la indústria automobilística han tingut un paper important en l'impuls del pla europeu sobre les polítiques impositives en el sector de l'automòbil. Les grans empreses volen un marc 'més lliure' que els permeti treure tot el profit del mercat comú i simplificar, a la vegada, les seves polítiques comercials' actualment hi ha una diferència d'un 20 per cent entre els preus d'un mateix vehicle en un estat i un altre per culpa de les diferències entre les diferents polítiques fiscals.
La Comissió Europea, a través del comissionat d'impostos, Frits Bolkestein, ha remarcat que l'estratègia té un objectiu sobretot ambiental [6]. Caldrà veure, però, si això es tradueix en una reducció significativa de les emissions de CO2, o acaba sent només una estratègia comercial de les grans empreses automobilístiques per vendre més cotxes després de l'important descens comercial del mes de juny [7].
Setmana de la Mobilitat a Sostenible:
16/09/2002 [8] Nova estratègia de la Comissió Europea per reduir les emissions de C02 als vehicles.
14/09/2002 [9] Recursos i enllaços sobre transports públics.
13/09/2002 [10] Compartir cotxe, estalvi de temps i de diners.
12/09/2002 [11] Aparquem el cotxe! A punt la setmana de la Mobilitat Sostenible.
Agenda d'activitats. [12]
Adjunt | Mida |
---|---|
Il·lustració de John S. Pritchett, extreta de http://www.pritchettcartoons.com. [13] | 7.92 KB |