Sostenible
Publicat a Sostenible (https://www.sostenible.cat)

Inici > Més de 1.500 alumnes aprendran a estalviar energia amb un projecte de la Diputació de Tarragona

Una cinquantena d'escoles dels municipis adherits al Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses realitzaran els tallers "Guardians Energètics"
Sostenible.cat [1]

Font: Diputació de Tarragona [2]

03/03/2017 - 09:04

Més de 1.500 alumnes de Tarragona, d'entre 8 i 10 anys, treballaran aquest curs la importància d'estalviar energia i de reduir-ne el malbaratament gràcies als tallers "Guardians Energètics" de la Diputació de Tarragona. Aquesta activitat s'ofereix als centres educatius dels municipis adherits al Pacte d'Alcaldes i Alcaldesses pel canvi climàtic i es realitza en el marc de la Setmana Europea per a l'Energia Sostenible.

 

L'objectiu dels tallers és que els alumnes es converteixin en "guardians energètics" a casa i esdevinguin protagonistes del guany econòmic que fan els seus pares estalviant diners a la llar. Per aconseguir-ho, se'ls forma en la importància de fer un ús responsable de l'energia en les accions quotidianes, i se'ls explica les conseqüències que pot tenir el malbaratament d'energia. Amb totes aquestes accions es pretén impulsar un canvi d'actituds i hàbits en els participants respecte del consum d'energia. Gràcies a aquesta activitat, els nens i nenes aprenen com estalviar energia en l'àmbit domèstic, amb els sistemes de climatització i d'il·luminació, i amb els endolls i carregadors, entre d'altres. A més, també se'ls informa de la importància de l'ús de l'energia renovable.

El centre educatiu Les Codinetes de la Nou de Gaià, el centre Enric Grau Fontseré de Flix i el CEIP Les Muralles de Montblanc han estat les dues primeres escoles de la demarcació que han acollit aquesta edició del taller. El mes de març, els dies 7, 8 i 9 l'activitat es realitzarà a les escoles Cambrils, Vidal i Barraquer, Guillem Fortuny i Joan Ardèvol del municipi de Cambrils, i el 14 i 15 de març es durà a terme al col·legi Guillem de Claramunt de La Secuita i al centre educatiu Pla de Manlleu d'Aiguamúrcia respectivament. Es preveu que, fins a finals de curs, una cinquantena d'escoles participin en aquest projecte.


 

Municipis: 
Tarragonès [3]›Tarragona [4]
Etiquetes: 
Pacte d'Alcaldes [5]
Categories: 
Educació ambiental [6]
Energia [7]

URL d'origen:https://www.sostenible.cat/noticia/mes-de-1500-alumnes-aprendran-a-estalviar-energia-amb-un-projecte-de-la-diputacio-de

Enllaços
[1] https://www.sostenible.cat/autor/sosteniblecat-14 [2] http://www.dipta.cat/ca/noticies/mes-de-1500-alumnes-de-la-demarcacio-aprendran-estalviar-energia-gracies-als-tallers [3] https://www.sostenible.cat/municipis/tarragones [4] https://www.sostenible.cat/municipis/tarragona [5] https://www.sostenible.cat/etiquetes/pacte-dalcaldes [6] https://www.sostenible.cat/categories/educacio-ambiental [7] https://www.sostenible.cat/categories/energia