Font: Paeria de Lleida [1]
La Paeria de Lleida ha donat el tret de sortida una campanya informativa per difondre consells d’ús i estalvi d’energia adreçats a particulars, autònoms i pimes, especialment durant aquestes setmanes de confinament, on el consum d’energia és més alt que de costum en l’àmbit domèstic, al voltant d’un 18%, però baixa en conjunt al voltant del 30% per la reducció de l’activitat en la indústria i els serveis.
El tinent d’alcalde i regidor d’habitatge i transició ecològica, Sergi Talamonte, ha dut a terme avui, via telemàtica, la presentació d’aquesta campanya, que es vehicularà a través de l’Agència de l’Energia de Lleida (AELL), l’organisme de l’Ajuntament de Lleida que té per objectiu fomentar la transició energètica al municipi mitjançant l’impuls de projectes d’eficiència i estalvi energètic, i la promoció de les energies renovables, a més a més de ser un punt d’informació i assessorament per a la ciutadania i empreses que ho sol·licitin.
Talamonte ha destacat que l’Ajuntament de Lleida ja va declarar el passat mes de setembre l’emergència climàtica a Lleida i que està posant en marxa un seguit de mesures, d’acord amb les possibilitats de la Paeria, com són les bonificacions per a les instal·lacions d’energia fotovoltaica, l’impuls a la plantació d’arbres i ara amb aquesta nova aposta per promoure l’eficiència energètica i les energies renovables, tenint en compte també un vessant social per a combatre la pobresa energètica.
La campanya informativa consta de la creació del nou espai web de l’Agència de l’Energia de Lleida [2], amb un ampli ventall de recursos sobre eficiència energètica adreçats a la ciutadania, especialment útils en temps de confinament, i un servei d’assessorament on-line.
Les informacions relacionades amb l’estalvi energètic s’adrecen, especialment, a particulars i a autònoms i pimes, amb pautes per reduir els consums d’energia i recomanacions per estalviar diners en les factures energètiques. També es pot trobar informació detallada sobre la garantia de subministraments bàsics a persones vulnerables, demanar assessorament personalitzat i obtenir informació sobre instal·lacions fotovoltaiques.
La Paeria també elaborarà anuncis en premsa i falques de ràdio, i en farà difusió a diverses xarxes socials com Twitter, Facebook, Telegram, etcètera.
La roda de premsa de presentació de la nova web i de la campanya s’ha fet avui a distància i és disponible en aquesta adreça.