Font: Ajuntament de Vilanova i la Geltrú [1]

El 18 i 19 d'octubre l'Ortoll, Ribes Roges i el passeig Marítim s'ompliran d'activitats gratuïtes pensades per a tota la família.
Aquest octubre, Vilanova i la Geltrú acollirà la primera edició de Viu l'esport, viu natura, una nova proposta que combina activitat física i entorns naturals. L'objectiu és poder oferir a la ciutadania un seguit d'experiències per gaudir de la natura, la salut i el patrimoni local en espais com el passeig Marítim, Ribes Roges o l'Ortoll.
El regidor d'Esports, Miguel Ángel Iglesias, ha destacat que amb aquesta proposta “es vol donar protagonisme als espais naturals de la ciutat i, alhora, promoure l'activitat física i la salut de les persones”. També ha ressaltat que “l'acció posa en relleu la riquesa del patrimoni mediambiental i convida a prendre consciència de la importància de preservar-lo”.
Programa d'activitats
Les activitats començaran dissabte 18 d'octubre, a les 10 del matí, amb una visita guiada a l'espai natural de l'Ortoll, a càrrec d'Enrique Castro i Ramon Pagès, de Garraf Coopera. Al mateix temps, l'entitat Llaguts de la Confraria de Pescadors organitzarà un bateig de llaguts a la platja d'Adarró. Aquesta platja acollirà també, a les 12 h, una sessió oberta de Qi Gong del col·lectiu Platja de la República. La jornada de dissabte es completarà amb una visita comentada al jaciment arqueològic de Darró (13 h), a càrrec de la Diputació de Barcelona, i amb un concert-vermut de Pedro Rosendo López al Turó del Sèu, on també hi haurà una parada de productes de Garraf Coopera.
Diumenge 19 d'octubre, les activitats s'iniciaran a les 9 h amb una proposta per a tots els públics. Es tracta de l'Ecocursa d'Orientació per l'Ortoll [2], organitzada per Espavila i Custòdia de Platges, amb sortida des de l'escola Llebetx. A les 11 del matí, es podrà gaudir d'un bany de bosc a càrrec d'Espai Alenar, i d'11 a 13 h es podrà fer un tast de marxa aquàtica amb el grup Marxa Aquàtica Baix Gaià. El programa clourà a les 12 h, al Turó del Sèu, amb un taller dedicat a les herbes remeieres i als remeis naturals, a càrrec de Pilar López i Montserrat Virgili, de Garraf Coopera.
Inscripcions i organització
Totes les activitats són gratuïtes, excepte l'EcoCursa, i les places limitades. Cal inscripció prèvia enviant un correu a esports@vilanova.cat [3] o bé de manera presencial a la plaça de la Vila, 12, 3r pis, de dilluns a divendres, de 10 a 14 h.
Viu Esport i Natura és organitzat per l'Ajuntament de Vilanova i la Geltrú i Garraf Coopera, amb el suport de la Diputació de Barcelona, Llaguts de la Confraria de Pescadors, Marxa Aquàtica Baix Gaià, el Col·lectiu Platja de la República, l'Escola Llebetx, Espavila, Custòdia de platges i Alenar.