Sostenible
Publicat a Sostenible (https://www.sostenible.cat)

Inici > Bagà renovarà l’enllumenat públic per reduir el consum energètic

Font: Ajuntament de Bagà [1]

27/03/2023 - 08:27

L’actuació suposarà el canvi integral de les 868 lluminàries de Bagà per sistemes eficients i la corresponent millora dels quadres elèctrics existents.

La inversió d’1.030.698,98 milions d’euros es finançarà amb una subvenció de 927.629,08 euros de la Diputació de Barcelona, concretament, a través del Programa sectorial Renovables 2030 [2] de suport a inversions locals pel clima. El consistori hi haurà d’aportar el 10% restant. 

L’objectiu d’aquesta actuació es millorar l’eficiència energètica i reduir el consum energètic de l’enllumenat públic un 75%. A la vegada, es pretén afavorir a l’estalvi econòmic de les arques municipals. Amb la renovació de l’enllumenat es preveu fer un estalvi anual de 33.874,93 euros. 

A més a més, el projecte també inclou la instal·lació d’il·luminació ornamental eficient al Pont de la Vila, a l’església de Sant Esteve i al Palau dels Pinós i de nova il·luminació a les zones esportives. L’actuació ha d’estar finalitzada el 2024. 


 

Categories: 
Energia [3]
Municipis: 
Berguedà›Bagà
Etiquetes: 
LED [4]
enllumenat públic [5]

URL d'origen:https://www.sostenible.cat/article/baga-renovara-lenllumenat-public-per-reduir-el-consum-energetic

Enllaços
[1] https://www.baga.cat/actualitat/noticies/baga-renovara-lenllumenat-public-per-reduir-el-consum-energetic-i-ser-mes-eficient.html [2] https://www.diba.cat/mediambient/renovables-2030 [3] https://www.sostenible.cat/categories/energia [4] https://www.sostenible.cat/etiquetes/led [5] https://www.sostenible.cat/etiquetes/enllumenat-public