D’aquesta manera, la companyia pública de transports aposta per modernitzar la flota d’autobusos prioritzant per criteris mediambientals i de reducció de la contaminació a la ciutat. Per la presidenta de TMB, Rosa Alarcón, l’objectiu és “assolir una mobilitat més neta”. “TMB ha d’estar sempre al capdavant en mobilitat sostenible i eficient”, afirma.
Desprenen aigua i calor
En concret, els autobusos seran del model H2 City Gold LHD, de 12 metres de llarg. Es calcula que tindran un consum diari de 20 quilos d’hidrogen i una autonomia per fer 300 quilòmetres. Segons ha explicat TMB en un comunicat, els únics derivats d’aquest tipus de vehicles són, a més de l’energia elèctrica, calor i aigua, que s’expulsen en forma de vapor pel tub d’escapament.
Els autobusos es carregaran en una planta que es construirà al polígon de la Zona Franca [1]. Segons l’empresa, serà la primera d’Espanya amb vocació pública, ja que subministrarà hidrogen d’origen renovable als autobusos de TMB, però també a altres empreses de la zona i a particulars.