Font: Betevé
Prop de 24.000 abonats nous des del confinament disparen l'ús del servei i també les queixes pels problemes de manteniment i rotació de les bicicletes
Com si visqués una segona joventut, el Bicing continua imparable des que va reobrir després del confinament [1]. En creixen tant els usuaris com els viatges. El nombre d’abonats s’ha disparat més d’un 14 % des del maig, amb 23.811 altes noves (fins al 28 de setembre). Feia 10 anys que no hi havia tants inscrits en el servei (126.794) i això es tradueix també en més desplaçaments. Si al juliol es va recuperar el nivell d’activitat [2] d’abans del coronavirus [3], la resta de l’estiu s’ha superat, tant a l’agost com al setembre. Tres dies abans d’acabar aquest mes es fregaven l’1,12 milions d’usos mensuals, és a dir, uns 26.500 més que en tot el setembre del 2019.
El boom ha coincidit amb una ampliació del servei [4], que ha arribat a més barris i té una flota més gran, prop de 7.o00 bicicletes, de les quals unes 1.700 d’elèctriques. L’increment de l’oferta, però, també ha anat acompanyat de queixes i crítiques. Alguns usuaris veterans consideren que problemes recurrents del servei, com la manca de rotació, les rodes punxades [5] o les bicicletes bloquejades a les estacions, s’han agreujat els últims mesos. Per a d’altres, que han començat ara al Bicing per evitar el transport públic, el servei ha resultat “una decepció”. Al ‘bàsics’ hem recollit l’opinió de tres abonats sobre els punts dèbils i els punts forts del Bicing actual.