Vic posa en marxa el primer bus híbrid per una mobilitat més sostenible

19/02/2021 - 10:13

El bus híbrid és propietat de l’Ajuntament i s’ha cedit a l’empresa que gestiona el servei de bus urbà per anar renovant progressivament la flota

El primer bus híbrid del transport urbà de Vic començarà a circular la setmana vinent pels carrers de Vic. “El nou bus híbrid és una aposta per la mobilitat sostenible a la ciutat”, afirma l’alcaldessa de Vic, Anna Erra. “Apostem per la mobilitat activa –anar a peu i en bicicleta- i la mobilitat sostenible amb transport públic per millorar el medi ambient i la qualitat de l’aire”, afegeix l’alcaldessa.

L’Ajuntament té una flota de 4 autobusos urbans i el nou bus híbrid substituirà un dels que es van adquirir l’any 2008. Enguany, se’n comprarà un altre per cedir-lo també a Sagalés -l’empresa que gestiona el servei de transport urbà a Vic- perquè formi part de la flota urbana. Paral·lelament, s’està treballant per replantejar tot el servei per fer-lo més eficient.

La regidora de Mobilitat, Fabiana Palmero, explica que s’està estudiant com millorar el servei i incorporar busos a demanda per dotar de més transport públic en punts concrets de Vic lligant-ho amb la ciutat saludable que fixa el Pla d’Acció Municipal, el full de ruta del govern municipal. “Apostem pel transport públic sostenible –el bus híbrid n’és un exemple- i també per la mobilitat a peu i en bicicleta en detriment de l'ús del vehicle privat que és el que més contamina”, diu la regidora de Mobilitat.

L’objectiu és anar renovant la flota, incorporant vehicles híbrids, elèctrics o amb la tecnologia que ofereixi unes emissions de gasos contaminants més baixes de manera que sigui un servei més sostenible pel que fa a les emissions atmosfèriques, però alhora permeti reduir el soroll del vehicle en circulació i en repòs a l’estació i a les parades. En aquest sentit, Ramon Sagalés, conseller delegat de Sagalés, ha dit que els busos híbrids són un primer pas molt important per disminuir l’emissió de gasos contaminants, “un canvi molt beneficiós per qui utilitza el bus urbà i pel conjunt de la ciutadania”.

Properament, l’Ajuntament ampliarà els bitllets propis bonificats per anar amb bus a totes les persones que tinguin reconeguda la diversitat funcional. Així, no només seran per les persones més grans de 65 anys o únicament amb mobilitat reduïda.
 

Primer bus híbrid a Vic

L’Ajuntament va adquirir el bus híbrid per 246.598 euros i s’ha cedit a Sagalés, l’empresa que ofereix el servei de transport urbà, perquè s’incorpori a la flota de vehicles que presta el servei. La cessió s’emmarca en la renovació per a dos anys del conveni entre la Generalitat de Catalunya, Sagalés i l’Ajuntament de Vic.

El nou bus permet oferir millor informació de servei a l’usuari i està preparat per a instal·lar tecnologia que permeti millorar la gestió i l’explotació del servei. També ofereix més comoditat en les parades i arrancades del bus i també quan està en marxa.


 

Etiquetes: 

Relacionats

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Notícia

TMB inicia la licitació de 210 autobusos elèctrics i híbrids dins del pla de renovació de la flota. La comanda, dividida en cinc lots i valorada en 116 milions d’euros, servirà per avançar en la reducció d’emissions els pròxims quatre anys.

Article

Pactes verds en temps de pandèmies s’ha redactat i actualitzat en aquest context complex, inquietant, incert i, per a algunes persones, dramàtic. La seva intenció neix de la certesa que, tot i viure en un moment d’intersecció d’emergències (sanitària, climàtica, ambiental, feminista, etc.) i de restriccions de tot tipus (confinaments totals, parcials, perimetrals, tancaments sectorials, tocs de queda, etc.), cal no ser meres espectadores del futur que ha de venir. Aquesta publicació de l'Observatori del Deute per la Globalització, escrita per Alfons Pérez, és una crítica al GreenNewDeal i vol crear consciència crítica de cara als reptes globals del segle XXI. Es pot aconseguir de manera gratuita a la web de l'ODG.

Butlletí