Una llei castigarà econòmicament la compra dels vehicles més contaminants

28/06/2007 - 00:00
El Congrés dels Diputats ha provat aquest dimecres, 27 de juny, la llei de qualitat de l'Aire que estableix l'impost de matriculació es fixarà en funció de les emissions de CO2 i no a la cilindrada, fet que perjudicarà els vehicles més contaminants, com ara els 4x4. Els nous cotxes que es posin a la venda a l'estat hauran d''etiquetar' el volum de diòxid de cargoni que llencin a l'atmosfera. Fins ara, els concessionaris de vehicles no estaven obligats a donar aquestes dades al comprador. L'impost de matriculació anirà del tipus 0 per els cotxes més nets i un tipus que serà superior al 12% per als més contaminants, entre els quals hi ha motos aquàtiques i quads, ara exempts de pagament. Encara hi ha aspectes que s'han de concretar legalment --per exemple, no està decidit si configurar l'impost de matriculació per trams o de forma lineal-- però el Ministeri de Medi Ambient voldria que les modificacions afavorissin la compra de cotxes més nets, com ara els de la tecnologia híbrida, que podrien costat 1.800 euros menys i emeten 104 grams de C02 per quilòmetre recorregut. L'any 2004, a l'estat espanyol només es van vendre 110.000 cotxes nets, que són els que consumeixen menys de 120 grams de CO2. Aquesta xifra contrasta amb els 150.000 cotxes els nivells d'emissió dels quals està per sobre els 200 grams de diòxid de carboni per quilòmetre. La mitjana europea d'emissions és de 162 grams. Cal dir que la Unió Europea ha establert un nou límit per al 2020 situat en els 130 grams. Trobareu més informació sobre aquest aspecte, aquí. Una esmena promoguda per Esquerra Republicana farà que sigui obligatori per als municipis de més de 100.000 habitants el control i informació pública de la contaminació atmosfèrica. En cas d'episodi greu de contaminació, els ajuntaments podran adoptar restriccions de trànsit.
AdjuntMida
Image icon [ notícies publicades ]20.95 KB

Relacionats

Butlletí