Un minibús Jest 100% elèctric de Karsan, en proves a Barcelona

Font: TMB Notícies

29/01/2021 - 09:54

Aquesta setmana el departament d'Enginyeria de Bus de TMB està fent recorreguts en buit amb un petit vehicle urbà de zero emissions cedit pel fabricant turc.

Una unitat de la versió elèctrica del minibús Jest de Karsan està fent aquesta setmana a Barcelona diversos recorreguts sense passatge i amb càrrega simulada a l'entorn de la cotxera del Triangle, on té la base de recàrrega de les bateries a les nits. El departament d'Enginyeria l'està sotmetent a diferents proves per valorar-ne els consums, les prestacions i l'autonomia.

Aquest model està propulsat per un motor BMW de 135 kW alimentat per un conjunt de bateries de 88 kW que segons el fabricant recuperen el 25% de l'energia de la frenada i li proporcionen una autonomia de 210 quilòmetres. Tot i que la carrosseria només fa 5,8 metres de longitud, té capacitat per a 25 persones i característiques d'accessibilitat interessants: plataforma baixa, obertura de portes de 120 centímetres d'amplada i rampa.

La cessió en proves d'aquest vehicle 100% elèctric forma part de la col·laboració que TMB manté amb els fabricants de vehicles de transport públic, en la línia de promoure les tecnologies més netes aplicables. En el segment dels minibusos, resulta especialment complicat produir vehicles de zero emissions capaços de prestar servei una jornada sencera a l'estiu amb l'aire condicionat en marxa en recorreguts en pendent com els que es donen a la ciutat de Barcelona. Actualment la flota de TMB compta amb nou autobusos elèctrics articulats de càrrega per pantògraf, i aquest any espera rebre'n 21 més del model de pantògraf i 8 de pila d'hidrogen.

Imatges del Jest elèctric de Karsan al pati de la cotxera del Triangle / Fotos: Pep Herrero (TMB)

 

Etiquetes: 
Categories: 

Relacionats

Notícia

Es podrà arribar a multiplicar per sis l’oferta actual de punts de recàrrega per tal d’activar i potenciar el desenvolupament de la infraestructura necessària per fomentar la transició energètica cap a una mobilitat que prioritzi el vehicle elèctric. Es fomentarà la integració arquitectònica i paisatgística de les instal·lacions i la reducció del seu impacte en l’entorn, i es permetrà la conversió de gasolineres actuals en electrolineres.

Notícia

Els darrers mesos s’han realitzat diferents proves amb busos híbrids i elèctrics, seguint els recorreguts de diferents línies del servei per tal de valorar la seva adaptabilitat als diferents itineraris de la ciutat. Amb el resultat de les proves, conjuntament amb l’anàlisi de viabilitat econòmica, ambiental i de gestió del servei, s’arriba a la conclusió de renovar la flota amb busos 100% elèctrics.

Article

Actualment, Barcelona compta amb 113 espais de subministrament elèctric amb 896 punts de recàrrega de vehicles elèctrics. Una nova regulació municipal, pionera a l'Estat, te l'objectiu de multiplicar per sis aquests espais en els pròxims deu anys per promoure una mobilitat més sostenible i menys contaminant. Per fer-ho possible, s'ubicaran diferents instal·lacions per la recàrrega o intercanvi de bateries elèctriques en aparcaments en calçada i soterrats, centres comercials, benzineres, tallers o concessionaris d'automòbils.

Butlletí