Un grup de professionals inventa 'contra-anuncis' a favor del medi

11/12/2003 - 00:00
'ConsumeHastaMorir' és un grup de treball d'Ecologistes en Acció format per dissenyadors, activistes i altres professionals, que uneix la ironia, els arguments i un rotund sentit crític en una singular proposta. L'especialitat d'aquest col·lectiu és, precisament, la contrapublicitat. La idea és aprofitar tècniques i recursos de la publicitat i el màrqueting convencionals per a expressar, amb la màxima economia i eficàcia el que la publicitat no diu. A la plana www.consumehastamorir.com s'exposa una sucosa col·lecció d'anuncis gràfics (cartells, icones), audiovisuals (vídeos, curts, animacions), articles explicatius, activitats i enllaços amb altres adreces anàlogues. Ibertrola (Iberdrola), Arrea (Ikea) i Malporro (Malboro) són algunes de les grans empreses ridiculitzades que, en aquest cas, és una mica com dir denunciades. Aprofitant que falten quatre dies per les festes de Nadal, els gestors d'aquesta sorprenent aventura proposen el I Concurs Contrapublicitari (els anuncis cal enviar-los a consumehastamorir@letra.org) centrat, no podria ser d'altra manera, en el desenfrenat consum nadalenc. Aquest grup, segons reconeixen els seus representants, preten generar una reflexió sobre la societat de consum, tot convidant a un consum més informat i responsable. Fins i tot tenen un manifest.

Relacionats

Butlletí