TMB incorpora 31 nous autobusos de gas natural en substitució de vehicles dièsel

Font: Gas Natural Fenosa i TMB

15/02/2011

TMB i Gas Natural Fenosa han presentat aquest 14 de febrer 31 nous autobusos propulsats amb motor de gas natural comprimit, amb els quals comença la renovació de la flota de Transports Metropolitans de Barcelona prevista per a l'any 2011, en què s'arribarà al 35% en la proporció de vehicles que utilitzen aquest combustible, menys contaminant que el gasoil. L'adquisició d'aquests 31 cotxes, del tipus estàndard, s'emmarca en el conveni entre TMB i Gas Natural Fenosa per a la millora de la qualitat de l'aire a Barcelona i l'entorn metropolità, que implica substituir una part de la flota i modernitzant-ne la resta.

Amb la incorporació dels 31 cotxes, TMB referma la seva aposta pel gas natural comprimit (GNC) com a combustible alternatiu i més respectuós amb el medi ambient pel seu baix nivell d'emissions, per sota del que marca la norma Euro 6, que entrarà en vigor el 2015. Per aquest motiu, els vehicles de GNC són considerats vehicles ambientalment millorats, EEV en la terminologia europea.

Els 31 cotxes són part de la renovació de flota prevista per al 2011, 80 vehicles en total, tots de gas natural comprimit, en part estàndards i en part articulats. Al mateix temps, es retiraran 80 autobusos dièsel de 14 anys d'antiguitat, amb la qual cosa s'aconseguirà una reducció d'emissions de 346 tones de diòxid de nitrogen anuals. Aquest és un dels objectius immediats del conveni subscrit l'abril del 2010 per TMB i Gas Natural Fenosa, el qual preveu un creixement en l'horitzó del 2015 de la flota de gas natural comprimit en 204 unitats, fins a les 500, gairebé la meitat del total, que és de 1.080.

Segons Gas Natural Fenosa, els principals avantatges dels motors de GNC són:

  • Redueixen en un 90% les emissions d'òxids de nitrogen (NOx), gairebé el 100% les de partícules i un 20% les de monòxid de carboni.
  • Gasos d'escapament pràcticament inodors.
  • Baix nivell d'emissió de soroll.
  • No generen cendres ni residus sòlids.

Prototip d'híbrid en construcció
En el marc del mateix conveni, Gas Natural Fenosa i TMB estan desenvolupant un projecte pioner de recerca per hibridar autobusos de gas natural, amb la incorporació de motors de tracció elèctrics. Actualment, s'està construint el prototip, sobre la base d'un bus existent, per contrastar les solucions tècniques adoptades, la reducció d'emissions i, en especial, l'estalvi en el consum de combustible que suposaria el nou model, identificant la viabilitat de promoure'n l'ús en el futur. La presumpció és que la combinació d'un motor de baixes emissions, com és el de GNC, amb els motors elèctrics, eficients i sense emissions directes, ha de donar com a resultat un vehicle de la màxima qualitat ambiental.

D'altra banda, també s'està executant l'acord per introduir filtres d'alta eficiència de retenció de contaminants als tubs d'escapament del voltant de 500 autobusos dièsel de la flota per reduir-ne les emissions. Fins ara els filtres s'han instal·lat en 130 unitats. Amb aquesta mesura, es reduiran prop de 200 tones d'emissions anuals de NOx.

AdjuntMida
Image icon Foto: TMB34.94 KB

Relacionats

Article

La quinzena Civicus ART SOCIAL I RESPONSABLE va estar organitzada per VicJove, Medi Ambient, Participació, Cooperació de l’Ajuntament de Vic, ACVIC Centre d’Arts Contemporànies i la Creu Roja.​

Notícia

L'AMB, en coordinació amb altres administracions i organismes implicats, ha engegat diferents estudis per adquirir més coneixement sobre la dinàmica del litoral i, d'aquesta manera, trobar solucions per aturar la regressió de les platges metropolitanes.

Notícia
(Foto: AMB. Robert Ramos)

(Foto: AMB. Robert Ramos)

L'AMB elabora un pla amb propostes per consensuar amb les administracions de cara a la nova mobilitat posterior a la crisi del coronavirus

Butlletí