TMB ha provat un prototip d'autobús de dos pisos de propulsió 100% elèctrica

Font: TMB

09/01/2019 - 10:15

El vehicle, cedit per Ayats, ha estat circulant uns mesos sense passatgers per verificar la seva adequació al servei urbà i l'autonomia de les bateries. El departament d'Enginyeria de Bus va finalitzar la setmana passada les proves de circulació en buit amb un autobús de dos pisos 100% elèctric i de zero emissions contaminants, cedit per la firma catalana Ayats, per analitzar les seves prestacions i valorar la seva idoneïtat per al servei en línies com les del Barcelona Bus Turístic.

L'autobús que ha estat a prova és una variant del model Bravo IR City, de 13,2 metres de longitud i 4 metres d’altura, equipat amb motors elèctrics de 200 kW i bateries d’ió liti de 300 kWh, tots de la firma Actia. Les proves han consistit a comprovar la fiabilitat i l’autonomia de l’autobús, l’adaptació als recorreguts de les rutes del Barcelona Bus Turístic, així com la gestió del punt de càrrega a la cotxera.

El test del Bravo IR City elèctric s’emmarca en la voluntat de TMB de col·laborar estretament amb la indústria de l’automoció en el desenvolupament i posada a punt de vehicles nets amb prestacions i costos totals (sumats els de tot el cicle de vida) comparables als dels vehicles de propulsió convencional, per accelerar-ne la substitució i contribuir així a la millora de la qualitat de l’aire i la prevenció del canvi climàtic.


 

Categories: 

Relacionats

Notícia

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) ha formalitzat la compra de 36 autobusos estàndard de 12 metres d'hidrogen, a més de dos vehicles articulats, que serien els primers articulats d'hidrogen a circular a tota Espanya. Es tracta de la compra més important de vehicles d’hidrogen de TMB i està finançada pel Ministerio de Transporte, Movilidad y Agenda Urbana, en el marc dels fons Next Generation
 

Notícia

Un servei 24 hores, 365 dies a l’any, 250 bicicletes i 21 estacions repartides per la trama urbana. Les dades de l’estrena de la primera fase del servei públic de bicicleta compartida impulsat des de l’Ajuntament de Reus amb l’encàrrec a l’empresa municipal Reus Mobilitat i Serveis.

Notícia

El Govern d'Espanya ha reprès la tramitació del projecte de Llei de Mobilitat Sostenible.

Butlletí