Tarragona comptarà amb una xarxa d'aparcaments per a bicis i patins

Font: Ajuntament de Tarragona

04/09/2019 - 11:10

La voluntat de l’Ajuntament de Tarragona és facilitar que els serveis de lloguer de patinets i bicis electriques siguin una opció per desplaçar-se també a Tarragona, la qual cosa necessitarà una nova ordenació de l'espai públic.

El tinent d’alcalde de Mobilitat i portaveu de govern, Xavi Puig, es va reunir el passat agost amb diferents empreses interessades a instal·lar-se a la ciutat per oferir el servei de lloguer de patinets i bicis elèctrics.

Durant la reunió, s’ha constatat la bona voluntat per col·laborar en fer un bon ús de l’espai públic i avançar cap a una mobilitat cada cop més sostenible i cívica. En aquest sentit, el conseller ha explicat que la voluntat de l’Ajuntament és facilitar que aquests nous sistemes per desplaçar-se per la ciutat estiguin disponibles també a Tarragona. “Ens trobem en un context de transició, on la tecnologia i l’economia avancen més de pressa que l’administració, per això no ha de suposar un problema”, ha assegurat Puig. I ha afegit: “Ens plantegem la implantació d’aquests nous serveis com una oportunitat per potenciar aquesta transició cap a una cultura de la mobilitat més oberta i diversificada” i ha puntualitzat “sempre tenint en compte que els vianants són la prioritat”.

En aquest sentit, l’Ajuntament està obert a la implantació d’aquestes iniciatives privades a la ciutat, amb el respecte a la lliure competència i a la normativa comercial vigent. Però, tal com s’ha apuntat en la reunió, és necessària una ordenació de l’espai públic i és en aquest punt on intervé l’administració local. Puig ha explicat que s’establirà un model de col·laboració amb les empreses per multiplicar els punts d’aparcaments de bicis i patins, tant lliures com usuaris d’aquestes empreses.

Cal recordar que des de finals de l’any passat, l’Ajuntament compta amb un decret que clarifica alguns aspectes de l'aplicació de la normativa municipal vigent sobre els anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP). D'aquesta manera, als vehicles de mobilitat personal que disposen de motor se'ls aplica l'article 62 de l'esmentada ordenança general de convivència i ús dels espais públics de Tarragona, equiparant-los a les bicicletes, de manera que han de circular preferentment per les zones reservades o per la calçada. Així mateix, els patinets elèctrics (com ja era el cas fins ara de les bicicletes i dels monopatins) només poden circular per les àrees reservades als vianants si adeqüen la seva velocitat a la del pas d’una persona, amb prudència, evitant acostar-se massa als portals i respectant la prioritat de pas dels vianants.


 

 

Relacionats

Notícia

L’Expoelectric, l’esdeveniment més important de vehicles elèctrics i energies renovables del sud d’Europa ha tancat amb un rècord d’assistència total de prop de 25.000 visitants. Aquesta edició, que ha comptat amb la participació de 55 expositors, també ha registrat un rècord de vehicles elèctrics i híbrids endollables exposats, tant d’automòbils, com de motos, bicicletes i patinets elèctrics.

Notícia

Si el projecte de les “superilles” s’apliqués íntegrament, la ciutat de Barcelona podria evitar cada any 667 morts prematures, la majoria a causa de la disminució dels nivells de contaminació atmosfèrica (NO2). Són algunes de les conclusions d'un estudi de l'Institut de Salut Global de Barcelona (ISGlobal), el qual estima que la implementació de les 503 “superilles” previstes inicialment reduiria els nivells anuals de contaminació atmosfèrica un 24%.

Notícia

La reforma de l'encreuament entre Borrell i Parlament ja està quasi finalitzada, mentre que les altres dues ampliacions van amb retard

 

Butlletí