Tarragona comptarà amb una xarxa d'aparcaments per a bicis i patins

Font: Ajuntament de Tarragona

04/09/2019 - 11:10

La voluntat de l’Ajuntament de Tarragona és facilitar que els serveis de lloguer de patinets i bicis electriques siguin una opció per desplaçar-se també a Tarragona, la qual cosa necessitarà una nova ordenació de l'espai públic.

El tinent d’alcalde de Mobilitat i portaveu de govern, Xavi Puig, es va reunir el passat agost amb diferents empreses interessades a instal·lar-se a la ciutat per oferir el servei de lloguer de patinets i bicis elèctrics.

Durant la reunió, s’ha constatat la bona voluntat per col·laborar en fer un bon ús de l’espai públic i avançar cap a una mobilitat cada cop més sostenible i cívica. En aquest sentit, el conseller ha explicat que la voluntat de l’Ajuntament és facilitar que aquests nous sistemes per desplaçar-se per la ciutat estiguin disponibles també a Tarragona. “Ens trobem en un context de transició, on la tecnologia i l’economia avancen més de pressa que l’administració, per això no ha de suposar un problema”, ha assegurat Puig. I ha afegit: “Ens plantegem la implantació d’aquests nous serveis com una oportunitat per potenciar aquesta transició cap a una cultura de la mobilitat més oberta i diversificada” i ha puntualitzat “sempre tenint en compte que els vianants són la prioritat”.

En aquest sentit, l’Ajuntament està obert a la implantació d’aquestes iniciatives privades a la ciutat, amb el respecte a la lliure competència i a la normativa comercial vigent. Però, tal com s’ha apuntat en la reunió, és necessària una ordenació de l’espai públic i és en aquest punt on intervé l’administració local. Puig ha explicat que s’establirà un model de col·laboració amb les empreses per multiplicar els punts d’aparcaments de bicis i patins, tant lliures com usuaris d’aquestes empreses.

Cal recordar que des de finals de l’any passat, l’Ajuntament compta amb un decret que clarifica alguns aspectes de l'aplicació de la normativa municipal vigent sobre els anomenats vehicles de mobilitat personal (VMP). D'aquesta manera, als vehicles de mobilitat personal que disposen de motor se'ls aplica l'article 62 de l'esmentada ordenança general de convivència i ús dels espais públics de Tarragona, equiparant-los a les bicicletes, de manera que han de circular preferentment per les zones reservades o per la calçada. Així mateix, els patinets elèctrics (com ja era el cas fins ara de les bicicletes i dels monopatins) només poden circular per les àrees reservades als vianants si adeqüen la seva velocitat a la del pas d’una persona, amb prudència, evitant acostar-se massa als portals i respectant la prioritat de pas dels vianants.


 

 

Relacionats

Notícia

La modificació de l’ordenança ja existent s’ha basat en la reducció del límit de velocitat a 30 km/h, l'actualització de les disposicions sobre la circulació de bicicletes, la introducció d’una regulació per als vehicles de mobilitat personal (VMP) i la revisió de les obligacions de la resta de conductors respecte de les bicicletes i VMP, entre altres coses. Tarragona se suma així a una mesura que ja apliquen ciutats com Pontevedra, que es converteix en un referent.

Notícia

S'aprova el projecte executiu per construir el tram entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, amb unes obres que començaran previsiblement durant el primer semestre del 2021 i duraran 21,5 mesos.

Notícia
L’Ajuntament de Barcelona ha presentat un pla per adaptar l’espai públic a la nova mobilitat que s’establirà a la ciutat un cop s’aixequin progressivament les mesures de confinament, adoptades per evitar la propagació del coronavirus

Butlletí