Sant Cugat farà una prova pilot per evitar l'entrada de camions a la Zona de Baixes Emissions

07/04/2021 - 10:44

L'Ajuntament habilitarà un magatzem per a què les mercaderies més petites es puguin repartir al centre amb bicicletes de càrrega

Sant Cugat posarà en marxa, previsiblement l'any que ve, una prova pilot per evitar que els camions i furgonetes de repartiment entrin al centre, a la Zona de Baixes Emissions. L'Ajuntament habilitarà un magatzem de ciclologística, a l'avinguda de Ragull, on hi haurà mercaderies petites que traslladaran bicicletes o tricicles de càrrega a comerços i particulars del centre. La intenció és fer balanç, al cap d'uns mesos, del funcionament del projecte, subvencionat en gran part per l'Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB), per ampliar-lo a d'altres espais i amb mercaderies més grans.

Ho ha explicat a Cugat Mèdia el regidor de Mobilitat i Transport, José Gallardo, que ha argumentat que la idea és facilitar que l'últim quilòmetre per repartir aquests productes es faci d'una manera més sostenible i, per aquest motiu, se situarà el magatzem al límit de la Zona de Baixes Emissions

La prova pilot es farà amb comerços que participin de manera voluntària de la iniciativa, amb qui la tinença d'alcaldia responsable ja hi està parlant, segons expliquen des de l'Ajuntament. Gallardo és optimista de cara al funcionament d'aquest projecte, que ja s'ha posat en marxa en d'altres ciutats tant de l'Estat com europees.

A més, el govern està estudiant incloure en aquesta iniciativa la distribució de missatgeria a tots els edificis municipals. El pressupost que es destinarà a la prova és de 110.900 euros, dels quals l'AMB en posa el 90% i l'Ajuntament el 10% restant.

L'objectiu, si el balanç és positiu, és ampliar-ho poc a poc i "fer pedagogia" perquè al centre de la ciutat hi hagi, només, vehicles de transport sostenible i vianants.



 

 

 

 

Relacionats

Notícia

L’Ajuntament adequarà, com a prova pilot, nous espais per a vianants i bicicletes per garantir les distàncies de seguretat arran de la COVID-19. S’avança així, amb la posada en marxa de l‘Anella de Mobilitat Verda. Un pla d’acció de mesures que dona prioritat als desplaçaments a peu i als mitjans de transport sostenible. En aquest sentit, cal recordar que ja hi ha estudis que afirmen que la contaminació atmosfèrica agreuja la gravetat de la malaltia.

Notícia
L'ordenança restringirà l'accés dels vehicles més contaminants al centre de Sant Cugat / Foto: ACN

L'ordenança restringirà l'accés dels vehicles més contaminants al centre de Sant Cugat / Foto: ACN

El govern municipal porta a aprovació inicial una ordenança similar a la de Barcelona per restringir el trànsit dels vehicles més contaminants. La Zona de Baixes Emissions inclourà una àrea d'uns quatre quilòmetres quadrats entre la carretera de Vallvidrera, la Ronda Nord, l'avinguda de Roquetes, el carrer de Sant Crist de Llaceres i el passeig de Valldoreix.

Opinió

El model de tren que proposem és el tren-tram, un ferrocarril que a l’entrar en els pobles i ciutats es converteix en un tramvia i fora d’elles circula com un ferrocarril, el mode de transport que pot garantir l’exercici en majúscules del dret a la mobilitat a la Costa Brava.

Butlletí