Sant Andreu de la Barca promou l'ús de la bicicleta com a transport alternatiu

08/12/2016 - 09:01

Un carril bici comunicarà les zones industrials i portarà fins a Martorell, amb el que es pretén incrementar i facilitar la pràctica d'exercici per part de la ciutadania i per l'altre, reduir l'emissió de partícules a l'atmosfera i millora el medi ambient.

L'Ajuntament de Sant Andreu de la Barca ha posat en marxa un ambiciós pla per promoure l'ús de la bicicleta com a mitjà de transport alternatiu.Una de les accions previstes pel consistori és la construcció d'un carril bici que faciliti la comunicació amb les zones industrials i arribi fins a la veïna Martorell.

La regidora d'Urbanisme, Eva Prim, ha explicat que "hem de posar les coses fàcils perquè els ciutadans facin ús de la bicicleta i es puguin desplaçar amb garanties i seguretat".

D'altra banda, al mes de novembre l'Ajuntament incrementarà el seu parc de bicicletes elèctriques en dues més, que els treballadors municipals podran portar-se a casa, on les carregaran a la nit i durant el dia estaran a disposició del personal del consistori per fer les seves gestions relacionades amb la feina.

Un altre dels col·lectius més atrets pel món de la bicicleta són els joves i per promoure el seu ús segur entre ells, l'Ajuntament ha previst l'organització de cursos d'habilitat per muntar en bicicleta durant l'horari escolar.

També s'han programat sortides lúdiques per la ciutat o tallers per a la reparació de bicicletes.

Eva Prim destaca que "per les seves condicions geogràfiques, Sant Andreu de la Barca, que es bàsicament plana, és una ciutat ideal per fer servir la bicicleta". 


 

Etiquetes: 

Relacionats

Notícia

 Aquests nous carrils persegueixen millorar la connectivitat amb el transport públic a la vegada que es vol dotar de més seguretat als usuaris. Es vol potenciar l'ús de la bicicleta o el patinet com un mitjà de transport en els desplaçaments diaris, com també es vol connectar Sant Feliu amb els municipis veïns.

Article

Els dos serveis estan destinats a facilitar l'ús de la bicicleta i la seva intermodalitat amb el transport públic, com a elements fonamentals i diferenciadors d'una mobilitat més sostenible i que conduexi a una atmosfera més neta a la nostra àrea metropolitana.

Article

La xarxa pedalable de la ciutat creixerà amb la creació de 32,6 quilòmetres més de carrils bici fins al 2023 i la millora dels existents per fer més fàcils, sostenibles i segurs els desplaçaments en bicicleta. En total, la infraestructura tindrà 272 carrils, més de 1.000 si hi sumem els carrers amb un límit de velocitat de 30 km/h i els entorns pacificats com les superilles.

Butlletí