Salou engega la campanya 'La teva brossa és... bonííííssima!'

Aquesta iniciativa vol destacar les qualitats positives de la majoria de residus que es generen a la llar
Font: Aj. Salou
16/04/2009 - 00:00

Salou vol millorar la quantitat i la qualitat de la recollida selectiva al municipi, especialment la de la matèria orgànica en l'àmbit domèstic i també la recollida dels mobles i trastos vells. Per aconseguir-ho, ha posat en marxa la campanya de comunicació "La teva brossa és bonííííssima!" que s'allargarà fins al juny i que posa especial èmfasi en la informació ciutadana, l'atenció personalitzada i el lliurament de recursos per facilitar la recollida selectiva als ciutadans.

Amb aquesta iniciativa es vol destacar, principalment, les qualitats positives de la gran majoria dels residus que es generen a la llar, ja que al voltant d'un 85% poden ser reciclats i convertits en matèries primeres de nou, si es separen i es recullen correctament a casa.

El consistori ha editat un paquet informatiu que s'enviarà a 12.000 llars del municipi, amb un fulletó, una carta informativa, una invitació al Centre d'Atenció Ciutadana i un imant amb el telèfon del servei de recollida de mobles i trastos vells 902 430 971. D'aquesta manera, l'ajuntament vol destacar l'existència d'aquest servei gratuït per als veïns de Salou, els quals poden trucar per saber quin dia i a quina hora poden baixar un moble o objecte voluminós al carrer per tal que l'ajuntament el passi a recollir per dur-lo a la deixalleria. A més d'aconseguir augmentar la recollida selectiva de matèria orgànica, de vidre, de paper i cartró i d'envasos, el consistori també vol, amb aquesta campanya, incrementar el nombre d'usuaris i tones recollides a les deixalleries municipals (fixa i mòbils) i incentivar la recollida de l'oli domèstic usat.

Un nou concepte: el Centre d'Atenció Ciutadana
L'estratègia de la campanya "La teva brossa és bonííííssima!" va encaminada a facilitar els millors recursos d'atenció ciutadana durant un període perllongat de temps. Per aquest motiu s'ha optat pel Centre d'Atenció Ciutadana, un concepte nou que integra el coneixement interactiu, la investigació, el tracte i l'assessorament directe per part d'educadors ambientals i el lliurament de recursos que facilitin la recollida selectiva a casa i que s'adeqüin a les particularitats de cada llar. Aquest centre és una instal·lació rectangular de 24m2, completament equipada, d'horari ample on es convida tots els ciutadans a aprendre, resoldre dubtes i aportar la seva opinió sobre la recollida selectiva. S'obsequiarà als visitants amb un magnètic per a la nevera amb les fraccions que s'han de recollir (editat en català, castellà, anglès i francès), un joc de tres bosses de ràfia per separar a casa el vidre, el paper i els envasos i es lliuraran també altres recursos en funció de les necessitats de cada família (cubell per a l'orgànica, un bidó per a l'oli de fregir...).

Relacionats

Notícia

Es tracta d’una iniciativa que vol donar suport als professionals d’hotels, restaurants i bars de la ciutat en la correcta gestió dels residus que generen. Informadors d’Ecovidrio visitaran els establiments del sector els propers dies.

Notícia

Gran èxit els tallers sobre reciclatge domèstic per a persones grans dels centres residencials d'Igualada.

Notícia

Prop de 60 persones participen en la darrera jornada del Compromís Barcelona Plàstic Zero, on es van compartir bones pràctiques i diferents organitzacions de la ciutat van poder teixir aliances entre elles. L'Ajuntament de Barcelona ofereix una reducció del preu públic de recollida de residus comercials en cas d'aplicar accions de reducció o eliminació dels plàstics d'un sol ús.

Butlletí