RePli-CAR, un projecte per incorporar plàstics reciclats en el sector de l'automoció

08/07/2020 - 09:15

El projecte RePli-CAR ha obtigut finançament de l’Agència de Residus de Catalunya i permetrà a PLASTICS SYC durant un any fer un prova pilot per testejar i validar a nivell industrial la possibilitat d’incorporar matèries primes secundàries (plàstics reciclats) en el sector de l´automoció.

El projecte RePLI-CAR neix de la incorporació a Plasticssyc d’una nova visió estratègica basada en l’Economia Circular.

Amb aquest canvi es pretén evolucionar cap a una economia eficient en l’ús dels recursos i de baixa emissió de carboni, que ajudi a aconseguir els següents objectius: a) millorar els resultats econòmics a la vegada que es redueix l’ús de recursos b) identificar i crear noves oportunitats de creixement econòmic i impulsar la innovació i la competitivitat de la UE c) garantir la seguretat de subministrament de recursos essencials i d) lluitar contra el canvi climàtic i limitar els impactes mediambientals de l’ús dels recursos.

Per això, la prova pilot que es divideix en 3 fases (selecció de peces i validació de requeriments, identificació agents de la cadena de valor i obtenció de gransa reciclada que permetrà, finalment, executar els test i validar els resultats) ha obtingut una de les puntuacions més altes, per part de l´organisme co-finançador l´Agència Catalana de Residus de Catalunya, de les propostes presentades en la convocatòria 2019.

RePLI-CAR s´orienta a poder incorporar matèries primes secundàries en el procés d´obtenció de peces plàstiques injectades per al sector de l´automoció. Amb aquest procés es pretén reduir els materials verges (2,5Tn/any) per a peces i components plàstics sota requeriments funcionals i estètics de peça. Es cerca una peça tècnicament viable amb un mínim del 50% de materials reciclats incorporats.


 

Relacionats

Notícia

Els alcaldes i alcaldesses de l’Arc Metropolità traslladen al Departament d’Acció Climàtica les seves discrepàncies sobre el decret de les Zones de Baixes Emissions

Notícia

La DGT va autoritzar l'ús d'un senyal alternatiu al de les targetes ambientals per a l'accés a una Zona de Baixes Emissions, donant així carta de naturalesa al model de ZBE basat en la reducció de tots els tràfics motoritzats i no només a privilegiar els cotxes elèctrics sobre els de consum fòssil.

Entrevista
Martin Lutz és senador ministerial de Berlin.

Amb l’expert en sostenibilitat urbana parlem de les mesures que es van començar a aplicar ja fa més de 15 anys a la capital alemanya, on les zones de baixes emissions tenen molt més recorregut que a Catalunya. 

Butlletí