Recta final per començar la connexió del tramvia per la Diagonal

Font: Ajuntament de Barcelona

06/08/2020 - 17:00

S'aprova el projecte executiu per construir el tram entre la plaça de les Glòries i Verdaguer, amb unes obres que començaran previsiblement durant el primer semestre del 2021 i duraran 21,5 mesos.

El Consell d’Administració de l’Autoritat del Transport Metropolità ha aprovat per unanimitat el projecte constructiu de la primera fase de la connexió del tramvia per la Diagonal. L’abast del projecte aprovat avui és el tram entre la plaça de les Glòries, on es connectarà amb la xarxa existent del Trambesòs, i la cruïlla de l’avinguda Diagonal amb el carrer Girona.

Aquesta unió tramviària permetrà desplaçar-se entre aquests dos punts en set minuts. Es calcula que hi circularan unes 18.000 persones al dia. S’hi crearan tres estacions: Verdaguer (correspondència amb metro L4 / L5), Sicília i Monumental. L’estació de la plaça de les Glòries es traslladarà al futur espai de la Canòpia Urbana per esdevenir un intercanviador de transport públic.

Durant l’últim trimestre del 2020 es licitaran i adjudicaran les obres de la primera fase de la connexió del tramvia per la Diagonal, que es començaran durant el primer semestre del 2021 i s’acabaran el 2023. Les obres costaran 44,4 milions d’euros.

Paral·lelament, es pacificarà l’avinguda Diagonal entre les Glòries i Verdaguer per gairebé doblar l’espai per a vianants, amb 13.000 metres quadrats més, i incrementarà la xarxa ciclista i les zones verdes.

Un cop completada la connexió, el tramvia enllaçarà nou municipis de l’àrea metropolitana amb el centre de la ciutat mitjançant un sistema de transport més eficient i sostenible.


 

Relacionats

Notícia
L’Ajuntament de Barcelona ha presentat un pla per adaptar l’espai públic a la nova mobilitat que s’establirà a la ciutat un cop s’aixequin progressivament les mesures de confinament, adoptades per evitar la propagació del coronavirus
Article

Pactes verds en temps de pandèmies s’ha redactat i actualitzat en aquest context complex, inquietant, incert i, per a algunes persones, dramàtic. La seva intenció neix de la certesa que, tot i viure en un moment d’intersecció d’emergències (sanitària, climàtica, ambiental, feminista, etc.) i de restriccions de tot tipus (confinaments totals, parcials, perimetrals, tancaments sectorials, tocs de queda, etc.), cal no ser meres espectadores del futur que ha de venir. Aquesta publicació de l'Observatori del Deute per la Globalització, escrita per Alfons Pérez, és una crítica al GreenNewDeal i vol crear consciència crítica de cara als reptes globals del segle XXI. Es pot aconseguir de manera gratuita a la web de l'ODG.

Notícia

El compromís és que en els quatre anys vinents el 100% de les incorporacions a la flota (410 unitats) seran de vehicles nets i el 62% d’emissió zero. Aquest percentatge va més enllà de les directrius europees, que estableixen quotes del 45% i el 22,5%, respectivament.

Butlletí