Primer pas cap a l'electrificació de la xarxa de busos interurbans

Font: Generalitat de Catalunya

22/07/2020 - 12:05

Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia Olesa – Esparreguera i que connecta amb FGC. Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis.

La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric de la xarxa interurbana de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la línia Olesa – Esparreguera que connecta amb la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. És un pas endavant per la descarbonització i l’electrificació de la xarxa de busos interurbans. Fins ara els busos elèctrics s’han destinat a la xarxa urbana però a mesura que la tecnologia elèctrica avança i els vehicles guanyen en autonomia, es preveu que els busos puguin fer desplaçaments més llargs, és a dir, que puguin implementar-se a la xarxa interurbana.

La prova es realitza amb un vehicle del Grup Direxis model Solaris Urbino de 12 metres de longitud i amb capacitat màxima de 82 persones. Aquest bus està fabricat per l’empresa Solaris Bus & Coach S.A, líder a Europa en vehicles per al transport públic que està a  l’avantguarda de la mobilitat elèctrica, oferint una àmplia gamma d’autobusos de bateries. El model Solaris Urbino 12 electric va estar guardonat amb el premi "Bus of the Year 2017" i compta amb cinc bateries Solaris HE+, de 61 kWh nominals, 79 kWh totals (304 kWh / 396 kWh). La potència d’aquest bus és 2 x 110 kW (220 kW, 300 CV).

A la prova, organitzada per la Direcció General de Transports i Mobilitat i FGC  han volgut assistir els alcaldes dels municipis de la línia, Miquel Riera, per part d’Olesa de Montserrat, i Eduard Rivas, alcalde d'Esparreguera.

En funció dels resultats d’aquesta prova, s’analitzarà la viabilitat de la incorporació progressiva de vehicles elèctrics en diferents serveis interurbans de la Generalitat de Catalunya.


 

Relacionats

Notícia

40 escoles de Barcelona han tallat els carrers de Barcelona aquesta tarda per exigir un entorn pacificat. És una reclamació també de la Societat Catalana de Pediatria, que diu que calen mesures urgents per millorar la qualitat de l'aire a prop dels centres educatius. La Montse Lorenz ha anat als carrers per saber com es vivia aquesta reivindicació entre els pares, mares, nens i nenes.

Article

Pactes verds en temps de pandèmies s’ha redactat i actualitzat en aquest context complex, inquietant, incert i, per a algunes persones, dramàtic. La seva intenció neix de la certesa que, tot i viure en un moment d’intersecció d’emergències (sanitària, climàtica, ambiental, feminista, etc.) i de restriccions de tot tipus (confinaments totals, parcials, perimetrals, tancaments sectorials, tocs de queda, etc.), cal no ser meres espectadores del futur que ha de venir. Aquesta publicació de l'Observatori del Deute per la Globalització, escrita per Alfons Pérez, és una crítica al GreenNewDeal i vol crear consciència crítica de cara als reptes globals del segle XXI. Es pot aconseguir de manera gratuita a la web de l'ODG.

Notícia

Aquest 7 d'octubre s’ha celebrat la primera trobada amb els centres educatius per presentar aquesta iniciativa que té per objectiu fomentar una mobilitat autònoma, segura, sostenible i saludable al voltant dels centres. El pla s’ha desplegat a la ciutat com a prova pilot a tot Catalunya.

Butlletí