Primer pas cap a l'electrificació de la xarxa de busos interurbans

Font: Generalitat de Catalunya

22/07/2020 - 12:05

Aquesta setmana s’han iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric que fa l’itinerari de la línia Olesa – Esparreguera i que connecta amb FGC. Les proves s’estan fent amb el bus elèctric Solaris Urbino de 12 metres de longitud del Grup Direxis.

La Direcció General de Transports i Mobilitat ha iniciat les proves de circulació d’un bus elèctric de la xarxa interurbana de la Generalitat de Catalunya. Es tracta de la línia Olesa – Esparreguera que connecta amb la línia Llobregat - Anoia de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya. És un pas endavant per la descarbonització i l’electrificació de la xarxa de busos interurbans. Fins ara els busos elèctrics s’han destinat a la xarxa urbana però a mesura que la tecnologia elèctrica avança i els vehicles guanyen en autonomia, es preveu que els busos puguin fer desplaçaments més llargs, és a dir, que puguin implementar-se a la xarxa interurbana.

La prova es realitza amb un vehicle del Grup Direxis model Solaris Urbino de 12 metres de longitud i amb capacitat màxima de 82 persones. Aquest bus està fabricat per l’empresa Solaris Bus & Coach S.A, líder a Europa en vehicles per al transport públic que està a  l’avantguarda de la mobilitat elèctrica, oferint una àmplia gamma d’autobusos de bateries. El model Solaris Urbino 12 electric va estar guardonat amb el premi "Bus of the Year 2017" i compta amb cinc bateries Solaris HE+, de 61 kWh nominals, 79 kWh totals (304 kWh / 396 kWh). La potència d’aquest bus és 2 x 110 kW (220 kW, 300 CV).

A la prova, organitzada per la Direcció General de Transports i Mobilitat i FGC  han volgut assistir els alcaldes dels municipis de la línia, Miquel Riera, per part d’Olesa de Montserrat, i Eduard Rivas, alcalde d'Esparreguera.

En funció dels resultats d’aquesta prova, s’analitzarà la viabilitat de la incorporació progressiva de vehicles elèctrics en diferents serveis interurbans de la Generalitat de Catalunya.


 

Relacionats

Notícia

Els entorns de 155 centres educatius seran espais amb menys cotxes i, amb les actuacions previstes fins al 2022, es convertiran en llocs de trobada amb menys contaminació, més saludables i agradables. Les intervencions inclouen reduir el nombre de carrils i la velocitat de circulació, crear espais plaça amb elements de joc, reforçar la senyalització i instal·lar elements de seguretat. ​

Entrevista

Helena Vilardell és mestra, vicepresidenta d’Osona amb bici, i impulsora de Canvis en Cadena. Des d’aquesta última entitat ha contribuït a promoure el bicibús, una iniciativa de mobilitat sostenible i inclusiva adreçada al món escolar. En aquesta entrevista explica els beneficis d’aquesta fórmula de transport i aclareix algunes qüestions relatives a la seva implementació.

Notícia

El Bicibús és una iniciativa que fa temps que es duu a terme als països baixos i a d’altres localitats, i que pretén que nens i nens realitzin el trajecte cap a l’escola en bicicleta, en grup i de manera segura. Aquesta modalitat de transport escolar està organitzada i coordinada per les famílies amb la participació del centre escolar i el suport municipal, teixint així comunitat educativa i amb els infants com a principals protagonistes.

Butlletí