Manresa posa en funcionament el nou servei Punt d'Assessorament d'Eficiència Energètica (PAE)

Font: Ajuntament de Manresa

18/09/2019 - 12:13

Dins el compromís de reducció d’emissions, el Pla Clima de Manresa preveu accions per a combatre la pobresa energètica, dins les quals s’emmarca la creació del Punt d’Assessorament Energètic. L’objectiu del nou servei és combatre la situació de pobresa energètica, garantir els drets que contempla la legislació vigent pel que fa a l’accés als subministraments bàsics i millorar l’eficiència de les llars de la ciutat de Manresa.

L’objectiu del nou servei és combatre la situació de pobresa energètica, garantir els drets que contempla la legislació vigent pel que fa a l’accés als subministraments bàsics i millorar l’eficiència de les llars de la ciutat de Manresa. Així mateix l’assoliment d’aquest objectiu general permet també promoure la inserció laboral, mitjançant plans d’ocupació del programa foment de barris, de persones amb especial dificultat d’accés al mercat laboral que formaran part del personal d’aquest projecte.
 

Les funcions del servei són assessorar i orientar a les persones que s’adrecin al servei en la millora de la gestió i l’eficiència energètica de les seves llars i en l’optimització dels serveis d’electricitat, aigua i gas; Informar a les persones  sobre els tràmits i les gestions amb les companyies com són el Bo social per al consum elèctric o d’aigua domèstic; canvis de potència, de comercialitzadora, eliminació dels serveis extres; canvis de tarifa; i propostes per consumir menys energia a les llars.
 

El PAE informa també de la detecció de l’incompliment de la legislació vigent per part de les companyies subministradores i assessorar i acompanyar a les persones en la defensa dels seus drets i en la denúncia dels incompliments; de l’establiment una coordinació/interlocució amb les companyies/empreses situades a la ciutat per tal de facilitar la derivació de les persones usuàries del  servei.
 

El nou servei ofereix  tallers i xerrades dirigits als professionals i a la població per tal de donar eines que facilitin l’eficiència energètica i l’estalvi econòmic ; i també derivarà persones en situació de pobresa energètica als serveis socials municipals.
 

El nou servei està situat a la Muralla del Carme, 5
 

El Punt d’Assessorament d’Eficiència Energètica (PAE) està format per un equip de 4 agents energètics i una coordinadora del servei.
 

 L’equip serà coordinat pel Pla d’inclusió social de la secció de serveis socials, el servei d’ocupació municipal i la secció de medi ambient de l’Ajuntament de Manresa.
 

El servei es prestarà mitjançant l’atenció presencial, en un espai municipal, situat al nucli antic, Muralla del Carme, 5.
 

Les persones s’hi ha d’adreçar trucant al telèfon 938752507, per demanar hora  i poder ser atesos personalment.
 

L’horari d’atenció al públic serà de dilluns a dijous de 9.30 a 18 hores i divendres de 10 a 13 hores. 


 

 

 

Relacionats

Article

És una de les actuacions que s’està tirant endavant a través de l’encàrrec de gestió que l’Ajuntament de Manresa va fer a l’empresa pública per accelerar la transició energètica als equipaments municipals, i que ja ha permès instal·lar plaques fotovoltaiques a les Piscines Municipals Manel Estiarte Duocastella i a la seu social d’Aigües de Manresa, a la Plana de l’Om, entre altres projectes

Notícia

Una trentena de comunitats energètiques es reuneixen a Manresa per impulsar la transició energètica

Article

Sitges és un dels 7 municipis de l’estat i un dels 35 europeus que reben assistència tècnica en matèria de pobresa energètica, després de ser una de les localitats guanyadores de la convocatòria promoguda per la Comunitat Europea. Un 2% de les famílies es troba en situació de pobresa energètica i d’aquestes un 57% dels habitatges tenen dificultats per mantenir la temperatura.

Butlletí