Llum verda al projecte de construcció per unir el tramvia per la Diagonal

Font: CCMA

25/07/2019 - 11:11
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

Anar de Glòries a Verdaguer en tramvia està més a prop de ser una realitat. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (ATM) ha aprovat el projecte per construir la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal de Barcelona. Han tirat endavant els tràmits tècnics i els ambientals, amb el vistiplau de l'Ajuntament i la Generalitat.

El proper pas serà que tant l'ATM com l'Ajuntament de Barcelona aprovin els projectes que són responsabilitat de cadascú. L'ATM ha d'assumir els costos ferroviaris, mentre que el consistori haurà d'urbanitzar la plaça de les Glòries per adaptar-la al pas d'aquest transport públic.

L'ATM és un consorci participat per la Generalitat, que en té un 51%, i pels ajuntaments i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que en tenen un 49%. Entre ells hauran de posar-se d'acord sobre quina part de la inversió assumeix cadascú. També s'haurà de renegociar el conveni vigent amb l'empresa que explota el servei, i les noves condicions hauran de tornar a ser aprovades pel plenari municipal, un punt que per ERC és determinant.

Aquest pas endavant arriba després que el passat mes de gener la connexió del tram per la Diagonal rebés el vistiplau del ple de l'Ajuntament de Barcelona. Hi van votar a favor els grups de Barcelona en Comú, ERC, el PSC, la CUP i dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy, de Demòcrates de Catalunya, i Juanjo Puigcorbé. S'hi van oposar el Grup Municipal Demòcrata, Cs i el PP.


 

Relacionats

Article

Es busquen iniciatives realitzades per associacions, entitats, empreses, autònoms o grups de persones que actuen en l’àmbit metropolità de Barcelona que apostin pel canvi d’hàbits cap la mobilitat sostenible en bicicleta, i que tinguin en compte l’impacte social i ambiental del seu projecte.

Article

Per salut, perquè el planeta ho necessita i perquè cal actuar davant l’emergència climàtica, l’1 de gener de 2020 entrarà en vigor la zona de baixes emissions (ZBE) permanent. Aquesta mesura limitarà la circulació dels vehicles més contaminants, reduirà un 15% les emissions de NO2 i millorarà la qualitat de l’aire. L’any 2018 la contaminació va provocar la mort de 351 persones a la ciutat.

Article

Una infografia de la publicació Capgros explica de forma senzilla i esquemàtica tot el que necessites saber sobre la instal·lació dels punts de recàrrega per si estàs pensant comprar-te un cotxe elèctric o te l’acabes de comprar.

Butlletí