Llum verda al projecte de construcció per unir el tramvia per la Diagonal

Font: CCMA

25/07/2019 - 11:11
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

Anar de Glòries a Verdaguer en tramvia està més a prop de ser una realitat. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (ATM) ha aprovat el projecte per construir la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal de Barcelona. Han tirat endavant els tràmits tècnics i els ambientals, amb el vistiplau de l'Ajuntament i la Generalitat.

El proper pas serà que tant l'ATM com l'Ajuntament de Barcelona aprovin els projectes que són responsabilitat de cadascú. L'ATM ha d'assumir els costos ferroviaris, mentre que el consistori haurà d'urbanitzar la plaça de les Glòries per adaptar-la al pas d'aquest transport públic.

L'ATM és un consorci participat per la Generalitat, que en té un 51%, i pels ajuntaments i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que en tenen un 49%. Entre ells hauran de posar-se d'acord sobre quina part de la inversió assumeix cadascú. També s'haurà de renegociar el conveni vigent amb l'empresa que explota el servei, i les noves condicions hauran de tornar a ser aprovades pel plenari municipal, un punt que per ERC és determinant.

Aquest pas endavant arriba després que el passat mes de gener la connexió del tram per la Diagonal rebés el vistiplau del ple de l'Ajuntament de Barcelona. Hi van votar a favor els grups de Barcelona en Comú, ERC, el PSC, la CUP i dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy, de Demòcrates de Catalunya, i Juanjo Puigcorbé. S'hi van oposar el Grup Municipal Demòcrata, Cs i el PP.


 

Relacionats

Notícia
Font: Ecologistes en Acció

Font: Ecologistes en Acció

Les administracions de l’Àmbit-40 es comprometen a  accelerar les mesures per complir amb els paràmetres de qualitat de l’aire exigits per la Comissió Europea en 18 mesos.

Notícia

El Govern francès calcula que recaptarà 180 milions d'anuals que dedicarà a inversions en infraestructures de transports que considera més ecològiques com el ferrocarril · Espanya és reticent a un impost climàtic als avions.

Opinió

La seua ampliació implica seguir apostant per una mobilitat insostenible, amb eixos diners es podria executar gran part d’una malla ciclista i per a vianants metropolitana que connectés la ciutat i els pobles entre ells, i a la vegada amb els polígons industrials i grans superfícies comercials

Butlletí