Llum verda al projecte de construcció per unir el tramvia per la Diagonal

Font: CCMA

25/07/2019 - 11:11
L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

L'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat s'hauran de posar d'acord sobre com finançar l'obra

Anar de Glòries a Verdaguer en tramvia està més a prop de ser una realitat. L'Àrea Metropolitana de Barcelona (ATM) ha aprovat el projecte per construir la connexió del tramvia per l'avinguda Diagonal de Barcelona. Han tirat endavant els tràmits tècnics i els ambientals, amb el vistiplau de l'Ajuntament i la Generalitat.

El proper pas serà que tant l'ATM com l'Ajuntament de Barcelona aprovin els projectes que són responsabilitat de cadascú. L'ATM ha d'assumir els costos ferroviaris, mentre que el consistori haurà d'urbanitzar la plaça de les Glòries per adaptar-la al pas d'aquest transport públic.

L'ATM és un consorci participat per la Generalitat, que en té un 51%, i pels ajuntaments i l'Àrea Metropolitana de Barcelona, que en tenen un 49%. Entre ells hauran de posar-se d'acord sobre quina part de la inversió assumeix cadascú. També s'haurà de renegociar el conveni vigent amb l'empresa que explota el servei, i les noves condicions hauran de tornar a ser aprovades pel plenari municipal, un punt que per ERC és determinant.

Aquest pas endavant arriba després que el passat mes de gener la connexió del tram per la Diagonal rebés el vistiplau del ple de l'Ajuntament de Barcelona. Hi van votar a favor els grups de Barcelona en Comú, ERC, el PSC, la CUP i dels regidors no adscrits Gerard Ardanuy, de Demòcrates de Catalunya, i Juanjo Puigcorbé. S'hi van oposar el Grup Municipal Demòcrata, Cs i el PP.


 

Relacionats

Notícia

El bus híbrid és propietat de l’Ajuntament i s’ha cedit a l’empresa que gestiona el servei de bus urbà per anar renovant progressivament la flota

Notícia

TMB inicia la licitació de 210 autobusos elèctrics i híbrids dins del pla de renovació de la flota. La comanda, dividida en cinc lots i valorada en 116 milions d’euros, servirà per avançar en la reducció d’emissions els pròxims quatre anys.

Article

El projecte EdiCitNet, finançat per la Unió Europea i amb una durada prevista de 5 anys, va néixer amb l'objectiu de demostrar que la implementació d'infraestructures verdes no ornamentals pot augmentar la producció sostenible d'aliments a nivell local, així com regenerar espais urbans apostant per una millora de la inclusió social.  Sant Feliu és l'únic municipi participant de l'estat espanyol.

Butlletí